Bus på SaltsjöBus!

Det har gått ett par dagar sen jag uppdaterade sist, och tiden går så fort! När väl Thelma har lagt sig på kvällen slocknar även jag i soffan, eller ligger och ojar mig och har ont. Förutom dumma foglossningen har nu även karpaltunnelsyndromet börjat göra sig till känna. Jag kan bara konstatera en sak: Jag är kass på att vara gravid.

Problem med händerna fick jag förra gången, och det har suttit i sen dess, för att bli lite bättre i början på graviditeten- men är nu alltså tillbaka. Sakta börjar jag väl acceptera och förstå att en operation kanske blir nödvändigt i framtiden, men än så länge fungerar det med att använda handledsskenor.  Dom är rent utsagt skitfula handskenorna, men de funkar iallafall hjälpligt. Och Thelma tycker att dom är roliga. Så roliga att hon igår på väg till dagmamman tog på sig dem själv. Snyggt!! Glatt knatade hon omkring med dem hemma!


Jag är glad att Thelmas fina Villervallamössa faktiskt fungerar nu under våran med! Tycker den är stencool! Dessvärre har den lilla damen lärt sig ta av mössan själv.

Jag har undvikit att blivit lurad idag, vad jag vet! Skönt! Och dagen har jag och Thelma tillbringat på Saltsjöbus med Aske  och hans mamma Linda. Jag lät Thelma få ledigt från dagmamman Nancy idag, och det var lite tur  i oturen. När vi sitter nere på "Bus" så dyker en av killarna som går hos samma dagmamma upp. Trist nog hade dagmamman blivit magsjuk, så hennes barn fick vara hos en kollega, eller hemma. Tur att vi redan hade gjort upp planer!!

Thelma fick pannkakor, vilket var gott, men mammas foccatia med lax var ju godare.. så hon åt upp halva den istället. Sen var det full rulle!!

In och ur bollhavet!! Simma bland bollar, kasta bollar, kasta ut bollar, kasta in bollar!

Thelma föröker klättar upp för rutchkanan- går inte så bra. Att åka nedför är lite läskit. Men uppför vill jag! Koncetration på hög nivå- kolla in hennes tunga!

 
Ut på äventyr, på övervåningen!


Det är påsk nu och det ser vi fram emot mycket! Igår när jag hämtade Thelma hade de påsk-pysslat hos dagmamman! Lite kvistar med fjädrar (undrar hur lång tid det tar innan katterna upptäcker fjädrarna och ser en ny leksak!) och lite fingeravtryck, samt en liten påskkyckling. Thelmas första pyssel! *stolt mamma* Måste självfallet förevigas på bild!

Nu har det även fyllt på sig med lite påskägg.. idag fick Thelma ett rosa påskägg från farmor, jag tror att "asken" kommer bli en mycket omtyckt leksak. Sen har ett lila påskägg till Thelma kommit med, från mig och Anders. Och det snyggaste av alla.. Till Anders! Han verkar lite nyfiken, han har skakat på ägget, men har inte klurat ut vad det är i. Men han kommer bli MYCKET glad vet jag!! Det är roligt att ge bort något när man vet att det är en fullträff!
 
Vad kan det vara... på lördag kommer svaret!!


Jag fick ett fint sms av min mamma idag. Känns så bra att man är omtyckt:
"Hörde på radion att polisen har hittat en påskärring med avbruten kvast, kaffebruna tänder och extrema hängpattar irrandes på motorvägen. Sänd ett sms så att jag vet att du är okej. Hälsningar en bekymmrad vän"
Inte lätt det här med att köra kvast.. man åker ju bara till blåkulla en gång om året!

Glad påsk på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!