En natt på sjukan...

Jag har inte orkat uppdatera bloggen, av den enkla anledningen att magsjukan har däckat 2/3 av familjen. Tack och lov har jag klarat mig.. men ...
Thelma fick en repris på magsjukan på fredagen, och den blev värre. På morgonen hade hon ätit och varit glad men sen gick det ett par timmar innan det började om igen. Fast mycket värre.
På lördagen var det inte någon rolig syn, 8 maskiner med tvätt, hängandes på tork precis överallt i lägenheten, och tvättmaskinen går för full om och om igen men det värsta var Thelma som inte alls var pigg. På lördagen vid  lunchtid hade vi inte fått i henne något att varken äta eller dricka och hon hade inte heller kissat sen kvällen innan. Vi hade provat med precis ALLT och på alla möjliga sätt, dricka, sked, spruta. Och hon var ordentligt medtagen och slö. Periodvis försökte hon gå, men var så svag att hon mest  ramlade.
Så det blev helt enklet att åka iväg på alla föräldrars största helgnöje:
Barnakuten.

Lagom tills vi kommer dit börjar dock Anders klaga på att det "rullar runt i magen" så jag sickar hem honnom fortare än kvickt. Tur det, för väl hemma bosatte han sig på toaletten och tillbad den stora porslinsguden.
Så där sitter jag med Thelma på barnakuten (med alla andra) Hon är trött och kinkig, jag får i henne lite lite vätskersättning. Hon vill bli buren och jag har ont, ont, ont! Men alla sköterskor och läkare är toppen och hjälper mig bära när vi gör undersökningar osv.
Thelma är ju en lättviktare sen innan, för drygt en månad sen vägde hon 9.4kg, men nu hade hon på tre dagar gått ned till 8,7kg vilket är mycket på en sån liten kropp!! Hon är ordentligt uttorkad. Thelma får den berömda "trollsalvan" (Emla kräm) på händer och i armvecken. Hon provsmakar den lite med, men det föll inte i smaken...
Frammåt kvällen får Thelma en liten PVK satt, det kan inte göra ont då hon är ordentligt bedövad, men hon tycker det är obehaglit att vi får hålla i henne. Hemsk, men vi måste. Och efter det blir det dropp och en natt på sjukhuset.


Efter att ca halva droppet har gått in börjar dock Temlan pigga på sig. Mormor är på besök med och det är ju lite roligt. Vi får stanna över natten på sjukan och de tar hand om oss toppenbra! På söndagen kommer morfar och hämtar oss och vi åker hem till mormor och morfar ett tag, eftersom pappa Anders har varit ordentligt magsjuk under natten och behöver vila lite till.

I måndags fick Thelma vara hemma från dagmamman och vila sig lite till, hon är ju ändå medtagen och väldigt liten i maten efter helgens äventyr. Men, en sådan liten kropp fixar det mesta och tisdag.. ja då är det full rulle igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!