Isaac Bashevis Singer

Ja du.. Herr Singer
Jag har tagit mig igenom första noblepristagaren i min lista, från 1978. Året då jag föddes borde det väl varit en bra gubbe?

Nåväl, Trollkarlen från Lublin, en av hans mest kända böcker satte jag tänderna i.
Vid sidan 96 har han hitills berättat om fem kvinnor han har förhållande med, på ett eller annat sätt. En är han gift med, en vill han egentligen inte vara tillsammans med, en är hans följdeslagare, en är han kär i, en har han haft ett förhållande med.
Och det fortsatte. Vad kallar man det?

KÅTBOCK

Annars är han ute och åker i sin hästkärra i ett grått Polen, och funderar och är nån form av trollkarl.

Slutsats:skittråkig
Läs något annat.

Kommentarer
Postat av: Fiffi
2010-04-23 @ 09:00:11 URL: http://princessbakelsen.blogspot.com

Tittar in och önskar dig en fin helg!

Kram från "princessbakelsen" på FL

Postat av: Ezeret
2010-04-29 @ 19:12:45 URL: http://trollfgn.blogspot.se

WOW vilken vacker beskrivning du gav detta fantastiska (ironi) litterära konstverk! Jag blev såååå sugen på att läsa dessa poetiska ord (not). Låter lika inspirerande som Doktor Glas eller Brott och Straff... dammigt sömnmedel som bäst.//Ezeret


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!