Anders, 35 år bygger sandkaka

Efter en vecka då jag har varit så trött på kvällarna är det dags för lite uppdateringar!
Jag är mest trött hela tiden, och misstänker att mitt järnvärde har sjunkit ned till fotknölarna eller något. Även om jag äter extra järn så är jag trött, trött, trött.
Idag skulle jag ta mig en liten powernap efter att ha lämnat Thelma på sångstund på biblioteket. Powernap ja.. jag vaknade 4 timmar senare när Anders ringde. Oj. Men jag har varit pigg resten av dagen!

Förra veckan var jag med om något ovanligt. Jag var och åt lunch på Forum med Elin. Bara hon och jag, utan barn! Det var nog första gången vi kunde sitta och äta i lugn och ro sen vi blev föräldrar! Vi åt thaibuffe, gott värre och det ingår även sushi så det blev ett par ronder att fylla på tallriken!


Elin, rond 3

Vi hann förutom att äta och prata barn, shoppa så klart. Elin har ju en näsa att hitta reor, och andra billiga prylar. Så det blev lite nya kläder till Thelma (lagom tills i höst, och lite tills nu) samt de första kläderna till lillebror.

Det är skönt att våren verkar ha kommit för att stanna. För Thelmas del betyder det mycket mera tid i sandlådan och i gungan, något som är favoriterna just nu! I veckan fick hon nya sandleksaker, men det verkar som att pappa Anders uppsattar dom mer...

 FÖLJANDE BILDER ÄR EN STILGUIDE AV ANDERS, 35 ÅR OCH HANS ROSA SPADE!






Nog för att han är söt, men vår-Temlan ute slår nog sin far!

 

Fröken har ju börjat gå ordentligt nu, vilket är skoj, men å andra sidan gör att det tar ganska så lång tid att förflytta sig. Om hon får gå från dagmamman till bilen när vi ska hem utlöses ett mindre världskrig när hon förstår att hon inte ska gå mer utan ska åka bil. Och det finns resurser att skrika, åla sig och få in en och annan knock out med.
Men hon är duktig, idag gick hon nästan halva vägen ifrån centrum hem! Det tog lite tid, och emellanåt vill hon hålla handen. Går man på vägen kan man hitta roliga saker med, som grus. Grus kan man både kasta och provsmaka!


I morgon ska jag och Thelma ha lite kvalitetstid.. Dagmamman var tvungen att vara ledig, så istället för att Thelma skulle få vara hos hennes kollegor så ska vi busa lite med Aske och hans mamma. Kanske dyker Emma och Elin upp med, man vet aldrig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!