Vi har firat påsk!

Sista dagen på påsken, och vi har haft fullt upp!
Vi började långfredagen med att få besök från Södertälje, Thelmas lilla kompis Rickard kom på besök,han hade med sig sina föräldrar med, men de var ju inte lika roliga tyckte den lilla damen. Thelma och Rickard har jämt varit ganska så "jämna" och haft något speciellt utbyte ifrån varandra, och även idag. De passade på att mumsa lite gott, russin och havrefras är fina saker!
Självfallet hade de gått fram som två tornados med alla leksaker på golvet innan. Det röjde runt ett bra tag, så tillslut blev klockan mycket och båda var trötta. Thelma hade lyckats smeta ned hela håret med en leverpastejsmacka, så henne skulle vi bada, men vi passade på att stoppa ned Rickard med. Lyckat? Nja... Thelma blev lite rädd när det kom ned en naken grabb till henne och drog iväg ett illvrål. Lagom tills hon slutade satte Rickard igång. Sen var det tyst ett tag.. tills pappa Anders kom in. Läskit värre tyckte Rickard och drog igång stortjutet igen. Det är inte lätt att få bada naken med tjejer när en massa mammor och pappor övervakar och man är helt slut!
Men russin och havrefras är gott!


På kvällen när våra gäster hade åkt hem och Thelma sov fick Anders öppna sitt påskägg lite i förväg. Där i låg en biljett till Kamelot som spelar den 11 april. Jag insåg ganska fort att det tyvärr inte var någon ide för mig att följa med, konsert, ståplats och foglossning är ingen bra ekvation. Anders får lite så kallad "egentid" med kompisar- och nån öl. Glad blev han iaf! Och jag fick en puss!

Lördagen inledde vi med lite bus ute i lekparken med Aske. Thelma hade vaknat halv sju, så vid elva var hon rätt så trött. Men hon är nu en hejare på att både gå ute och klättra i trappor. Tack för galonbyxor! En trött tjej ville sitta på hästen på lekparken, en liten liten stund...


Resultat av att leka i lekpark:

Påskafton får man ju påskägg på, men Thelmas innehöll tack och lov inte godis. Farmors påskägg var roligast att öppna och  påskägget ligger damen varmt om hjärtat. Man kan gömma mycket spännande där i!


På eftermiddagen åkte vi hem till mina föräldrar, det vill säga Thelmas mormor och morfar. Där var även gammelmorfar Börje, kusin Melwin, gudfar Martin och Tant Marie.
Jag blev riktigt rörd, både Thelma och Melwin fick så fina presenter av morfar Börje! Med ringklocka!! Thelma fick en balanscyckel (Anders hävdar att det är en Chopper) hon gillar den redan nu, och till sommaren kommer den vara superskoj, och kanske vara orsaken till ett eller två skrubbsår!

<---- riktigt snygg!!

Mamma och pappa har ju varit i Tallin, och av dem fick Thelma fina handstickade vantar, raggsockor och en jättefin kofta med kissekatter på! Toppen! Hon blir bortskämd! Melwin hade varit på shoppingrunda med till Thelma, en rosa liten handväska med rosa häst i!


I påskägget från mig och Anders hade jag lagt ett hårband och en kjol lagom till sommaren, men för tillfället är det mesta roligt att sätta på huvudet istället för på rätt ställe.Hmm.. resultatet!







Bild ifrån i lördags, i morse var det ju snö igen, drygt 6 cm. Suck!!


Det var bara att borsta av bilen snön, och slask var det, men vi tog oss iväg på lekdate idag med och har lekt med Rickard och Hailey. Att bara vara med mamma och pappa är inte lika roligt längre, det ska gärna hända något extra på dagarna. Men i morgon är det vardag igen, Thelma ska till dagmamman, Anders ska till läkaren och sen börjar han jobba lite försiktigt i morgon. Jag ska fortsätta med min bok...


Just det, jag kom på att jag har lovat att berätta så fort Anders lagar mat... det har hänt igen! Korv och makaroner i fredags!! Och idag så hade han gjort sin paradrätt- mördegsinbakat fläskfile med currysås. Mums!! Bildbevis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!