Vi har klarat oss från magsjuka hela vintern! Tills nu...

De flesta av Thelmas små kompisar har råkat ut för vinterkräksjukan, en, två eller ibland till och med tre omgångar. Och deras föräldrar. Vi har lyckats slippa. Tills idag.

Jag vaknade i morse och kännde mig genomförkyld och ont i halsen. Men jag tänkte att med Thelma hos dagmamman så hinner jag vila upp mig under dagen.
Jomenvisstserru!
Vi får gå in och väcka Thelma kl 8 och hon är helt slut. Hon har hostat en del i natt, hostan går ju runt bland precis alla just nu. Vi får i henne en halv yougurt till frukost, sen är det stopp. Förklaringen kommer cirka 5 minuter senare då en frukansvärd odör sprider sig ifrån blöjan... där börjar vi om med morgonen bestyr. Thelma får bada, pappa går till jobbet. Jag vet att olika magsjukor har cirkulerat bland både barnen och dagmammorna de senaste veckorna så jag tänker att Thelma får vara hemma, ta det säkra för det osäkra.
Efter bara 1½ timme är Thelma hel slut och vill sova igen. Jag tänker att med en dålig mage, hostat mycket i natt så får man vila. Thelma somnar som en stock. 2½ timmer senare vaknar hon.. och odören ifrån blöjan har nu spridit sig i HELA sängen.
Jag kör dagens andra tvättmaskin och Thelma får sitt andra bad för dagen, före kl 13.

Lilla damen vill inte dricka och inte äta, så när jag får i henne lite mild majsvällig känns det bättre,
eller inte.
En deciliter majsvälling som kräks upp räcker till att måla: Thelma, Thelmas mamma och soffan.
Vi börjar om, tvätta Thelma, tvätta mamma, byta kläder på Thelma och mamma. Så här håller vi på.
Några timmar går, jag märker att Thelma blir trött igen och ska lägga henne, men först- bädda rent i sängen.
Jag hade ju slitit ur alla sängkläder innan. Thelma går trött fram till mig och byrålådan där alla sängkläder ligger, tittar på mig med trötta ögon... och spyr rakt över alla rena sängkläder.
YAY!!

Japp, så har våran dag sett ut. Av den anledningen lägger jag inte ut några bilder från dagens äventyr.
Pappa kom hem till slut, idag var han extra efterlängtad. Vi hoppas med hjälp av den magiska coca-colan att det snart vänder för lillan, och att vi klarar oss undan. Anders tar en wiskey för "säkerhetens skull". Yeah right...
Just det, den där vilan jag hade förväntat mig idag- den får jag ta en annan dag!


Men lite bilder blir det, på mig och min kompis Jonas, eller Xur som vi kallar honnom! Min paladin Yzza (från moderepotaget) har ätit lite väl mycket choklad under påsken och har nu fått åka på fat camp. Under tiden sitter jag och leker med en ny liten filur. Igårkväll skulle denna dam ut och rasta sitt husdjur, och kompisen Xur mötte upp i sina finaste kläder. En pojk-ko är alltid söt i spetsklänning! Fast han var lite blyg i början!


Lite bättre blev det i skymmningen, när även jag satte på mig denna fina rosa spetsklänning. Xur gjorde sig extra fin i en nattmössa (eller var det kockmössa??)


Sweet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!