Inskolning på Kobran

Nu i veckan har Thelma börjat sin nya förskola, Snoken. Hon går på avdelningen Kobran och inskolningen har gått över förvänatan.

Tisdag var först dagen för henne, både jag och Anders var med. Ganska snabbt började Thelma kolla runt, utforska och snacka med sina nya "fröknar" och de andra barnen. Vi gick hem vid lunch och märkte en skillnad på Temlan, hon  var inte alls lika uttråkad som vanligt. Jag och Anders fick sitta i köket och dricka kaffe och prata med några andra föräldrar.

Onsdag var Anders och Thelma iväg själv. Jag fick en puss och sen vinkade hon åt mig innan hon sprang iväg med pappa och gick till Kobran. Det gick jättefint och de stannade och åt lunch. Thelma som har varit petig med maten under hela sommaren åt med god aprit och gick sedan över på ena frökens groddar. Fröken hade inte tid med pappa heller, utan kollade mest att han var kvar då och då. Hon hann även göra sina handavtryck och måla med vattenfärg. Första gången för henne! Efter lunch gick de hem och Thelma sov middag hemma. Hon vaknade på eftermiddagen- JÄTTEARG! Hon var ju inte kvar på dagis.. under eftermiddagen försökte hon rymma tillbaka till Kobran 2 gånger. Bra betyg!

På torsdagsmorgonen gick jag med Thelma till Kobran. Jag gick dit satt ned en stund och sen var det puss och hejdå. Thelma hade det utmärkt själv och hade tydligen öst i sig gulach till lunch. Pappa hämtade och sen sov hon hemma.

Idag, dag fyra på inskolningen lämnade Anders vid 9, och jag hämtade henne efter sovpausen vid 13-tiden. Hon hade inte sovit så mycket men dagen hade gått bra. Thelma hade ratat fisken till lunch, men ätit potatis. Som hon annars har ratat hemma i ett halvår.

En väldigt smidig inskolning, och det märkts att Thelma trivs, och behöver få träffa andra barn. Jag och Anders blir uppenbarligen tråkiga i långa loppet!

Thelma har fått en trehjuling och är så lycklig! Hon gillar att cykla med Anders men det här är väldigt roligt det med! Hon når egentligen inte ned till pedalerna, utan får ha sina fötter på extraplattan, och vi får skjuta på och styra åt henne- men det gör inget! Första kvällen fick vi gömma cyklen för henne annars fanns risken att hon ville ha med den i sängen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!