Operation Tjejhelg

Anders har åkt till värmland på dop hos sin halvbror, kvar hemma är jag och Thelma, så nu har vi hela helgen bara för oss! Anders åkte strax efter lunch och jag och Thelma inledde tjejhelgen med att sova tupplur. Bra början! Efter det gick vi upp, jag gjorde tjocka härliga american panncakes som Thelma (kors i taket) åt 1½ av! Hon har ju varit lite kinkig med maten nu under sommaren och värmen.

Efter det gick vi en tur till centrum, eller snarare sagt, jag vankade, Thelma sprang som en yr höna fram och tillbaka, plockade kottar och vinkade glatt till killarna som spelade fotboll. Efter inhandlig av lite fredagsmys, Cola och chips till mig, popcorn och äppeljuice till Thelma vände vi hemmåt.

Det måste vara spännande att vara 20 månader och få upptäcka stora världen där allt bara är positivt och roligt. Thelma hittade en trevlig farbor med rullator som hon pratade med, för att senare gå fram till farbröderna på bänken som drack öl och visade sina fina kottar! Farbröderna var mycket inponerade av hennes kottar och vinkade glatt när hon sprang vidare. Hon hittade även något spännande på marken, stoppade det i munnen, sprang fram till mig och spottade ut det i min hand. Ett bättre begagnat tuggummi. Uäk!!!

Hemma igen blev det middag, jag åt kyckling med pommes och till det bearneasås. I den ordningen.
Thelma åt bearneasås och pommes, med ett litet inslag av kyckling. I den ordningen...

Eftersom det är fredag och bara vi tjejer hemma så hade vi lite fredagsmys. Thelma kom med sin lilla skål och fick ett par popcorn och havrefras och hoppade sedan nöjt upp i soffan och såg på Bollibompa.  Var hon har fått den här schyssta posen ifrån vet jag dock inte.. jag är heeeelt oskyldig!



Efter ett härligt skumbad avrundade vi dagen, och först när det var dags för godnattpusskalaset kom Thelma på att pappa inte var hemma. Lite förvirrat så ropade hon på pappa och vinkade och sa hej då. Sen somnade hon in gott.

Så vad underhåller jag mig med nu då? Jag känner mig som en übernörd när jag sitter framför min speldator, med min mini-pc i knät så jag kan blogga, kolla fejjan och prata på vent samtidigt. Simultankapacitet!

I morgon ska vi troligtvis träffa Camilla och Alvina en sväng, och sen hem till Saltis och hälsa på mormor, morfar och ruchkanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!