Skolstart!

Något jag alltid har gillat är när reklamen som det står "skolstart" över kommer i brevlådan!
När jag var yngre, i lågstadiet var det något speciellt, en ny ryggsäck! Jag kommer ihåg min första ryggsäck, en blå Salomomon med orange detaljer. Vi var flera som hade en sån i klassen. Min första fröken i första klass hetter Berit. När jag började tvåan hade jag fått en ny, fin ryggsäck av min mormor. Jag älskade den, den var ju så snygg!! En neonrosa Bagerah. Jag kännde mig jättetuff!

Ryggsäcken är ju viktig, men en annan sak som jag jämt uppskattade var när jag och mamma åkte in till stan, till Åhlens city och köpte saker inför skolstarten. Papper att ha i botten av bänken (mycket viktigt) och sätta om böckerna. Ett år hade ett ljusrosa med baby-Musse och baby-Mimmi. Sen att få gå där och titta på alla fina anteckningsböcker, pennor, sudd och pennvässare. Jag var i himmelen! Och jag tycker det fortfarande är något speciellt när butikerna drar fram sina bästa försäljningsknep som ska får föräldrar att locka sina barn till skolan.

Kommentarer
Postat av: Tereze
2010-08-30 @ 10:15:25 URL: http://trollfagn.blogspot.com

Mjaha och vad blev det för ryggsäck och bänkpapper nu då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!