Vad gör du en fredagskväll?

Vad gör man egentligen en fredagskväll?

När jag var 22år student och bodde i Linköping bestod ofta en fredagskväll antingen med film med kompisarna eller diverse hemblandade drinkarna (tequila i olika former eller dunk) tillsammans med Sarah, Sofia och Linda och i bland flera. Efter det utgång. H(j)ärngänget levde livet.

Som 26 åring trött efter en jobbvecka blev det snabbmiddag, dusch och en eller ett par öl på söder med nån kompis. Om jag inte jobbade helg då.. då var det mest somna framför TVn.

Som 29 åring och sambo med Anders blev det ofta pizza och vin framför en film, och sen många timmars WoW-spelande. 

Snart 32 år  och snart tvåbarnsmor består fredagskvällen av tacos, sanera köket efter tacomiddag, russin och Disco-daggarna på TV. Disco-Daggarna är för övrigt en riktigt skojig film som jag rekomenderar till alla!  Russin återfinns i russinasken, i soffan och i mattan.

Jag misstänker att om ca 15år i framtiden  kommer min fredag bestå av lite extra god mat och kanske ett glas vin (halvsovande trött efter en vecka på jobbet) ser på nåt tantprogram, väntandes på att Thelma kommer hem från nån bravad, förhoppningsvis helskinnad...
 
Hoppas att Disco-Daggarna är lika bra om 15 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!