December!

Hösten gick fort, jättefort och vi är redan framme i december! Och nu är det fullt ös fram till jul!
Det har väl kanske inte börjat så bra, Thelma har åkt på både halsfluss och en urinvägsinfektion kombinerat med ordentlig förkylning. Lite baciller man får räkna med när man går på dagis. Hon har även smittat ned både mig och Anders som nu går omkring hemma och hostar, snörvlar och har feber.
Lagom till Thelmas antibiotikakur tagit slut och jag iallafall börjar känna mig bättre, börjar Thelma och Thor hosta igen.  Det kommer nog mest gå runt mella oss fram tills i vår.



Ordentligt med snö har vi redan fått! I lördags var det första gången i år de var tvunga att skotta bort snö från taket över portarna.

Men, vi har haft roligt med!
I helgen som var har vi hunnit med att ha farmor och Kurt på besök, och dop av Thor.

Farmor Yvonne och Kurt kom upp till oss i lördags. Eftersom farmor bor i Göteborg och inte har träffat oss sen Thor var nyfödd brukar jag visa kort på henne ofta för Thelma så hon ska komma ihåg farmor, och visst gör hon det! Thelma tyckte det var så roligt när farmor kom! (och Kurt med såklart, farmors pojkvän!)
Eftersom farmor fyllde år i lördags tyckte jag att Thelma kunde måla lite fint till henne- något hon gärna gör!


På dagis gör de mycket handavtryck just nu, så det skulle vi göra hemma med!

På kvällen var vi ute och åt allihopa, jag, Anders, Thelma, Thor (som sov snällt i vagnen hela tiden!) Yvonne, Kurt och mina föräldrar Mats och Marie-louise. Vi var på Helens krog och bar vid Mariatorget. En snäll kypare, som antagligen själv hade barn, insåg att Thelma var hungrig och vips stod denna "barnportion" med mat framför henne!


Definitionen barnportion fick en ny innebörd för mig. Men Thelma åt nästan en hel kyckligfile och själfallet hela skålen med bea-sås. Salladen lämnade hon...

Farmor fick paket, och Thelma ligger ju i hårdträning inför jul, så hon hjälpte till att öppna!




Maten var väldigt god, och vilka jätteportioner! Om ni tyckte barnportionen var stor skulle ni se de vanliga portionerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!