En tidig morgon.

Det händer så mycket just nu, och jag känner mig grymt effektiv faktiskt! Inte så att jag är negativt stressas, men jag har ett litet stresspåslag, vilket i mitt fall gör mig mera effektiv.

Jag ska idag under dagen sicka in ett skolarbete på ca 2 sidor om barns psykiska ohälsa. Intressant, men skrämmande att läsa att det faktiskt finns så många och små barn som mår dåligt. Det enda som inte är så lockande med detta arbete är att jag måse få in en vetenskaplig artikel. Och när det gäller artiklar så är jag sjukt trött på allt sådant efter förra kursen!!
Kanske en lite udda tid att sitta och läsa med, men jag gick och la mig väldigt tidigt igår (helt slut sen natten innan, då jag kanske fick 3 timmar sömn eftersom jag har hostat så mycket) Men, om jag går i säng för tidigt så vaknar jag alldeles för tidigt med... som nu. Jag vaknade strax efter kl 03 och Thor ville ha mat. Efter det var jag hungrig och då var klockan strax efter fyra. Lika bra att göra kaffe och sätta igång.

Och det är faktiskt vid den här tidspunkten jag kan sitta helt ostört.
(som tur är visade det sig att min WoW server var offline med, så nu kan jag verkligen inte känna mig frestad att logga in heller!)

Nåväl, jag trodde jag skulle få sitta ostört, men just idag så fick Thelma för sig att vakna vid kvart över fem. Hon fick torrt och välling. Och sen var min tanke att hon skulle sova någon timme till, vilket i vanliga fall aldrig är något problem. Förutom just idag då. Annars är ju fröken ganska så morgontrött.
Jag skulle krypa ned i Thelmas säng och sova med henne tyckte hon. Med bestämd röst och pekning på kudden: Sova där!
Och jag tycker ju det är ganska mysigt. I ungefär två timmar låg vi i sängen och myste, Thelma pratade, vaggade sin bebis- och försökte trycka in sin napp i min mun. (mammabebis??)
Hon höll sig ganska så lugn ändå, men när jag hörde att Anders smög iväg till jobbet så gick vi upp. Ungefär då vaknade Thor med.

Så det blev en väldigt mysig, tidig morgon, när jag sitter med Thor i famnen och Thelma brevid mig och ser på första avsnittet av årets julkalender. Thelma var helt inne i programmet och jag med! Jag tyckte årets julkalender var bra och jag har stora förhoppningar inför resten av programmen med!
Och det blev ännu bättre! Tant Lyckra var lucköppnare! Jag älskar tant Lyckra och Hemliga klubben och vi brukar se det på Barnkanalen!



Tant Lyckra!


Efter att Thelma ätit en frukost nummer två, bestående av köttbullar så gick vi till dagis. Thor och jag har efter det tagit en promenad och handlat lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!