Blocket...


Komplett familjeidyll säljes!

Igår började inget bra. Och jag funderade allvarligt på att sälja mitt liv på blocket.

Thelma skulle vara hemma från dagmamma då hon var ledig och jag såg fram emot en sovmorgon för oss båda. I vanliga fall är ju Thelma rätt så trött på morgonen. MEN INTE! Kl 07,15 hör jag  maaamma, maaamma ifrån hennes rum och det är bara snällt att gå upp. Snubblar över ena kattskrället på väg ut genom dörren, och den andra katten (för tillfället iförd dumstrut på grund av krigsskada) försöker ta sig ut genom ett stängt fönster. Pucko. Ut med en annons på blocket.

Kommer ut i badrummet där Thelma snabbt som attan hinner preparera toan full med sina badleksaker, och när jag väl får upp henne på skötbordet ser jag att det inte finns några blöjor i närheten. Ned med Thelma på golvet, gravidsmidig mamma klättrar upp och plockar ned blöjor. Jäklar karl som inte fyllt på blöjor!! Ut med han på annons på blocket!! Thelma sprattlar och bråkar- sparkar och får in en fullträff i magen. Aj! Lillebror sparkar tillbaka- dubbel aj!

Kommer ut i köket- inser att diskmaskinen inte har diskat rent nappflaskorna. Annons på blocket!!! Dumma diskmaskin!!  Handdiskar en flaska- ger vild Thelma välling till frukost, det enda jag får i henne nu för tiden. Under tiden hon sitter i soffan och äter sin välling utfodrar jag katterna- som idag inte nöjer sig med torrfoder. Diskar rent alla nappflaskor för hand, kokar alla nappar.

Rond två:
Klä på Thelma.
Smörjer in Thelma med solskydd- dvs, jag springer efter Thelma med flaskan i handen i lägenheten och får morgonmotion. Efter tre varv till köket är hon insmord. Får på henne kläder och inser samtidig att tvättkorgen är på väg att svämma över. Annons på blocket!!! Smutskläder säljes! Medföljes- make som inte inser när tvättkorgen är full.

Thelma vänder upp och ned på papperkorgen i datorhörnan och börjar riva alla papper i små små bitar... Jag börjar ladda tvättmaskinen. Suck! Stressen ökar och jag känner av sammandragningar. Börjar ta reda på Thelmas inferno av små papperslappar som ligger i hela hallen. Thelma utbringar ett illvrål när jag börjar städa. INTEEEEE!!!!


GAHH!! ANNONS PÅ BLOCKET!!!

Säljes: Komplett familj.
Make, väldigt snäll, äter och skiter bra. Dammsuger på eget intiativ. Urusel kock.
Dotter, rödhårig med vilja, kan ord som "nej" och "inte". Pussas på kvällen.
Diskmaskin, diskar ibland uruselt, ibland bra. Ungefär som att spela på lotto.
Katter: mycket keliga, matglada, kommer ibland hem med div krigsskador och fästingar.
Kompeltt sats med tvättmaskin och smutstvätt. Om du vill ingår även mjukmedel och tvättmedel.
Gravidmage med innehållande lillebror. Sparkas och rivs i magen. Beräknad leverans i september.

Säljes för högstbjudande eller bytes mot enkelbiljett till västindien.


Jag blir avbruten i mina funderingar av Thelma som tittar på mig " mamma titta" och så avfyrar hon sitt underbaraste leende! Mitt hjärta smälter och annonsen på blocket är inte längre aktuell. Vi tar på oss skorna och går ut. Fläderträden blommar underbart!


Kommentarer
Postat av: Jennifer
2010-07-04 @ 00:45:49

Hahaha...du é för underbar.

Postat av: Jonna
2010-07-04 @ 09:36:07 URL: http://varldenenligtmig.blogspot.com

Sweet! :) Krampårej!

Postat av: toktanten
2010-07-04 @ 20:13:09

hahahaha helt underbar annons!

Pöss!

Postat av: Hanna
2010-07-04 @ 20:30:57 URL: http://hanna.fornhem.se

Underbart inlägg. Är det inte fantastiskt vad snabbt man kan ändra sig, man kan inte vara långsint som småbarnsmamma :)

Må gott!

Postat av: Kicki
2010-07-04 @ 23:06:11

Underbart skrivet....du e en fena på att sätta ord på saker och ting....Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!