Geocaching!

För ca 4-5 år sen höll jag på med något som heter Geocatching. Man kan säga att det är en modern skattjakt. Med hjälp av kordinater ger man sig ut och letar efter en gömd "skatt".  Själva skatten är inte det viktigaste utan att man hittar den. Sitt besök att man har hittat cachen skriver man i en lite bok som ligger i den (oftas) gömda lådan. Det finns flera sortets catcher och när jag höll på sist tog jag ett hundratal.

Igår satt jag och surfade runt, och sprang på det här igen. Nu har jag ju ingen GPS, men det ska tydligen fungera bra med iPhonen. Och nu har jag lurat med Anders på det här med. Så, nu ska familjen Walled ut på permiär geocatching! Jag tänkte att det här blir ju perfekt familjegöra när vi har semester, åker runt i Sverige och för Thelma att springa av sig lite. När Lillebror kommer och jag ska bli av med barbapappakroppen kan vi ut och leta med vagen!

Så, akta er mugglare, här kommer familjen W!

Kommentarer
Postat av: Amber
2010-08-02 @ 14:38:31 URL: http://graa-roed.blogspot.com/

Samuel och hans pappa håller också på med geocaching. Visste inte att man kunde använda iPhonen - borde fungera bra att ta med hunden på sådana rundor. Tack för påminnelsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!