Katten Thrall...



Hemma hos oss bor två katter, två bröder vid namn Thrall och Grom. Två män i tre-års åldern av den ädla rasen bondkatt (även kallad huskatt). Thrall är en "urtypisk" katt, gillar att jaga, och att kela. Grom brukar jag säga är mitt sorgebarn som gärna hamnar i trubbel, inte är så smart och ganska så klumpig. Grom tror emellanåt att han är en hund med.

Syskonkärlek! Thrall ligger underst, Grom över.


Jag måste även säga att grabbarna är väldig tåliga och aldrig gjort Thelma illa, trots ett antal ryck i svansen och oömma klappningar av henne. De spinner mest!
Men Thrall då, han är en mysig grabb som gillar äventyr. Men i slutet av förra veckan kom han hem med en krigsskada, vilket inte är helt ovanligt bland katter. (även om båda grabbarna är kastrerade) Men ett slagsmål eller två är inte ovanligt. Jag är bara glad att han kom hem och jag fick kolla varför han haltade. Jag såg rätt så fort att det var en bitskada i ena bakbenet. Jag såg ett hål men sårhålan såg inte infekterad ut. Vi rakade rent lite runt om, tvättade och spolade rent. Thrall fick utegångsförbud och dumstrut. Allt såg okej ut.

Sen kom helgen, Anders åkte iväg och Thrall började campera under soffan, där jag med min gravidsmidiga kropp inte kom åt honnom och kunde därför inte kolla såret dagligen och göra rent.

Men igårkväll när vi skulle göra rent benet... Anders får dra fram en morrande Thrall från sitt gömställe under soffan. När jag sen ska tvätta benet står en stråle med blod och var rakt upp i luften. Och det stinker ruttet!!
Vanliga djurklininken har stängt för dagen så det blir en tur til Bagarmossens djurakut där jag och Thrall blir sittande ett par timmar, men vad gör man inte för sin familjemedlem??

Vet ni, på djurakuten kan även katterna gå på toaletten!


Efter ett par timmar är det våran tur, men Thrall har legat snällt i sin bur och jag hittade lite andra trevliga djurägare att prata med. Vi får träffa vetrinären som börjar undersöka en mycket morrande Thrall. Så han får omgående smärtstillande och lite sederande... vilket resulterar i en kanonfull kisse!



När en halvsovande katt har funnit ro börjar vetrinären och djursjukvårdaren raka rent och rensa upp såret.. det är en stor böld som har gått sönder. Såret är ca 5*6 cm, så jag gjorde verkligen rätt i att åka in!
Nu ska såret hållas fuktigt tills det läkt, och Thrall har husarest tills dess och får dessutom smärtstillande och antibiotika.

Så här ser såret ut, om du är känslig, tryck INTE på bilden! Självfallet var jag och min sjuka humor tvungen att mms bilden till Anders, som inte var lika lättroad...


Det här lilla kalaset gickk på den nätta summan 2351 kr. Dessutom har jag köpt medicin idag för 340 kr.
Där rök mina shoppingpengar den här månaden!

Kommentarer
Postat av: toktanten
2010-07-07 @ 11:42:47

awwww stackars liten! Det är aldrig kul när dom skadar sig eller blir sjuka för dom har så svårt att berätta för oss vad som fattas dom.... Krya på dig grabben :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!