Lördag med familjen W

Alla familjer har nog olika rutiner och sätt att tillbringa sina helger. Våra helger brukar se ganska så olika ut men vi gör alltid något tillsammans alla tre. Helgen brukar ju springa iväg väldigt fort med, och helt plötslig är det måndag och man sitter yrvaken på sängkanten och undrar var helgen tog  vägen, och vad gjorde jag egentligen?!?

Även om alla lördagar ser olika ut var nog det här en ganska normal lördag för oss. Den rullad på kan man säga.
Thelma hade sovit ganska så dåligt natten mellan fredag och lördag, och somnade till ordentligt först på morgonen, så vi fick sovmorgon till ofattbara 10:30!!! (hon var vaken två gånger under natten, sen strax efter 7  i morse men då ville hon ha välling och sen sova igen) Det var till och med så att jag och Anders hann gå upp och starta kaffebryggaren innan vi fick väcka henne. Men när Thelma sen är vaken, så är det full rulle!

Eftersom mina föräldrar har åkt bort över helgen så har Anders fått det ansvarsfulla uppdraget att åka hem till hans Koikarpar och göra rent filtren i dammen. Thelmas uppdrag är att mata fiskarna. Vilket hon gärna gör! Så vi begav oss till Saltis där Martin, Marie och kusin Melwin sammanstrålade. Vi fikade lite och barnen lekte.  Thelma och Melwin har riktigt roligt tillsammans nu, och Melwin har börjat gå lite smått. Idag kröp han dock efter Thelma och de styrde och ställde, det vill säga, vi föräldrar kunde sitta still, och de underhöll varandra.

En annan sak kusinerna har gemensamt är hur lika de ibland är sina föräldrar. Jag tycker att Thelma blir väldigt lik mig på kort, medans hon kanske är mera lik Anders "live". Men oftas mest lik mig (fast jag hade mera hår än vad hon har). Melwin däremot är otroligt lik sin pappa.

Jag fick ett gäng kort på mig och Martin när vi var små, och nu har jag ju ingen scanner, så i ett försök att visa kortet fick jag fota av det.. lite otydligt men ändå. Det här kortet är taget sommaren 1982, Martin i plaskbaljan är ca 10 månader jag jag 2½ år.


(desstutom känns det riktigt bra att lägga upp ett kort på sin lillebror på nätet-naken!!)

Kusinerna Thelma och Melwin äter Brago.. kolla vad lik Melwin är sin pappa!




Anders har målat klart min gamla säng nu med, så i  veckan ska vi skaffa ny madrass så att Thelma får byta säng, till en juniorsäng.

Vi har hunnit med ett annat lördagsnöjde som vi nog ganska så ofta gör, och resten av Nacka med för den delen. Storhandla på IcaMaxi. Jämt mycket folk där på lördagar...

Kvällen rundades av med att Thelma fick "runda bullar" dvs köttbullar och vattenmelon. Melonen gick ned i en rasande fart! Anders lagade middag till oss två, korv med bröd!
Sen har vi mest softat i soffan och sett på TV, var ju två klassiker idag, The golden child med Eddie Murphy och Constantin.


Anders och Thrall.. mmmm husse, vi myser!


Grom slappar i fotölj

Filmen Constantin är riktig bra,en klar favorit. Men, vi har fått strömavbrott! Självfallet precis när jag skulle uppdatera bloggen. Anders var riktigt stolt, har var den som ringde in först av alla tydligen och anmälde det (hela området var kolsvart, gatubelysning och allt) så det blev ett av brott i filmen. Lite mysigt att få tända ljus omrking sig. Efter ett tag kom stömmen tillbaka, för att sen försvinna igen någon minut. Antagligen är det det mycket efterlängatade regnet som har orsakat det hela.

 För det har det äntligen gjort idag: REGNAT!!

Under dagen har det förvisso varit drygt 22 grader men moln, sen kom det lite småregn som har eskalerat under dagen. Jag välkommnar det verkligen. För idag har jag inte varit svullen om fötterna eller kännt mig allmänt seg, utan till och med frusit- riktigt skönt! Och nu sent på kvällen har det riktiga spöregnet kommit och vi har bara 13 grader ute. Skönt och naturen behöver det. Det är mycket bränder ut, och så ser det så tråkit ut när alla träden börjar gulna och vissna mitt i sommaren pga vattenbrist.

Ungefär som gräsmattan utanför oss, den ser bedrövlig ut. Och inte alls skön att gå på. Det är ingen gräsmatta, det är en hömatta!
Jag tog det här kortet strax innan det blörjade spöregna, och det ska bli intressant hur den ser ut i morgon kväll.. allt är ju iaf bättre än nu!

 Hömatta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!