Ny medlem i familjen!

Idag har det, eller det är fortfarande asvarmt. Och jag som i vanliga fall verkligen gillar värmen och inte alls mår dåligt av den tycker att det är riktigt jobbigt! Men så släpar jag ju just nu runt på en hel del extra kilon och blod...
Så idag har vi dissat solen och varit inne- och faktiskt varit och shoppat! Anders är ju i vanliga fall inte så jätteglad i att shoppa, men idag så gick vi i butiker som han gillade!

Jag har fått ett nytt minneskort till kameran. Det är ju jag som mest använder den, även om det är våran tillsammans, men det minneskortet som vi hade var jättegammalt. Och det gav vissa konstiga beteenden med sig. Jag kunde ex endast radera bilder ifrån kameran, och inte ifrån datorn. Skumt. Dessutom behövde jag en adapter till datorn för att kunna läsa in bilderna i min dator. Nu är iaf det problemet löst, förutom att nu är adaptern som jag har till min stationära dator (dvs wow-datorn) för gammal för det nya minneskortet. Suck!! Alltid är det något!! Ett nytt minneskort behövdes iaf, för snart kommer ju Lillebror och då kommer jag antagligen ta ännu mera bilder!

Men så har jag fått en jättefin present av min älskling! Jag har länge gått och sneglat, men då efter en rosa... nu fanns det ingen rosa kvar, så det blev en metallicblå istället med bättre processor och minne. Jag har fått en mini-PC!
En Gösta!! (om det är någon som undrar så gillar jag att döpa mina prylar, min iPhone heter ju Bernt)


Gösta himself!

Gösta och hans "sovsäck"

Jag ville ha en liten Gösta, dels till ett projekt som jag hoppas jag får svar på om jag kan börja med nästa vecka, och för att kunns skriva lite och så var jag än är. Det är ju inte så att jag plockar ihop och drar med mig min speldator om jag ska iväg över dagen någonstans... Och innom en snar framtid kommer jag ju få åka till sjukan när Lillebror ska levereras och då kan det ju vara ett bra tidsfördriv med!
Så det här blogginlägget premiärskrivs på Gösta.

Anders själv har ju varit i cykelköpartankarna sen förra sommaren, men en massa omständigheter så har det skjutits på framtiden, tills idag. Nu står äntligen hans nya svarta cyckel i vardagsrummet och väntar på sin premiärtur i morgon när han ska till jobbet! Vi skulle ha tag i en cyckelstol till Thelma med, men den var slut, och vid sista shoppingstoppet var vi rätt så nöjda och orkade inte åka till ett nytt ställe för att köpa en, men det kommer. Thelma är just nu väldigt förtjust och faschinerad av cyklar, så hon ville prova hon med!



Thelma har blivit lovad en cykel av sin farmor och gudmor Annica, men hon är lite för liten än... men tills hon fyller tre nästa år kanske! Söt var hon iaf, hon gick och hämtade en cykelhjälp och satte på sig själv, sen skulle hon bara upp! Jag fick hjälpa henne upp men sen satt hon still en liten stund!

Kanske låter det tokit att shoppa en sådan här varm dag men i gallerior och större butiker finns det AC!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!