Tillväxt ultaljud

Nu är jag i vecka 32+3 och det är dags för nästa tillväxtultraljud av lillebror så att han mår bra. Idag följde min mamma med då Anders självfallet jobbade. Lillebror är så pass stor nu att det är svårt att få lika bra bilder som vid rutinultraljudet och framförallt är det omöjligt att få en bild på hela lillebror, utan nu är det olika delar åt gången.
Allt såg bra ut och han är stor våran Lillebror! Han ligger på +13,4% nu och har en beräknad vikt på 2310 gram! Barnmorskan som gjorde ultraljudet sa att jag kunde göra mig av med prematurkläderna jag har efter Thelma, så det känns ju bra!
Mamma tyckte det var kul att se med, hon gjorde ett ultraljud med min lillebror 1981, men sedan dess har ju mycket hänt och man ser mycket med. Både jag och mamma  var glada när vi åkte hem (trots tråkigheter tidigare på dagen) med varsin bild i handen på Lillebrors snopp!
På den här bilden ser man verkligen att det är en snopp- utan tvekan det är en lillebror i magen!
Det här var mitt femte ultraljud, och jag ska göra ett till, i vecka 36. I morgon är det vanligt besök hos barnmorskan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!