Fetto??

"Vad tjock du ser ut. Min mamma äter Nutrilett. Och nåt hö med choklad runt om om. För att hon tycker hon är tjock. Äter du också Nutrilett??"- Olivia, 7 år

Jag försökte förklara för Olivia att jag har så stor mage för att det bor en bebis i min mage. Jo, hon förstod att Thelma skulle få en lillebror, men släppte ändå inte Nutrilett-snackat.

Tack för den liksom, jag är faktiskt inte fet, jag är gravid!

Sen kommer nästa tanke, det är faktsikt riktigt illa att en tjej på endast 7 år vet vad Nutrilett är, och går och bedömmer folk som tjocka eller inte. Vad har hon egentligen fått det ifrån? Självfallet sin mamma. Och hur smart är det att överföra sin bantningshysteri på sin 7 åriga dotter? Idiotiskt.

Sen undrar jag vad det är för "hö" mamman käkar...

Kommentarer
Postat av: camilla mathiesen
2010-06-08 @ 22:17:50

Ja, 7-åringar har bra koll på mycket. Jag tror nog även att yngre barn kan kategorierna smal respektive fet. Barnen är en del av det samhälle som vi lever i och är även med och formar det samhälle som de ska leva i som vuxna. Det är väl bra om man kan vara öppen och tydligt mot sina barn och våga ge ärliga svar på barnens frågor i den mån som de är mogna att hantera svaren.

Postat av: Sara
2010-06-09 @ 12:23:20 URL: http://snorsk.blogg.se/

Jag är också ruggigt nyfiken på det där höet med choklad runt om... ;-)

Postat av: Jonna
2010-06-10 @ 18:43:00 URL: http://varldenenligtmig.blogspot.com

Jag tror hö med choklad runt är sådan där "smalkexchoklad" man kan äta när man bantar eller nått liknande :)

Små barn lägger oftast inte någon värdering i tjock, det är vi vuxna som för på dem de värderingarna.

Postat av: Mica
2010-06-11 @ 11:56:25 URL: http://babybaker.blogg.se/

Men gud vad sjukt! Hoppas hon inte blir helt förstörd och besatt av sin egen vikt bara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!