Hos farmor och tur till Ullared!

Förra helgen hade familjen W stora ävetyr inbokade! Efter många månader skulle vi äntligen åka ned till Göteborg igen! Anders skulle få gå på "pappadagis"-dvs Metaltown. En gravid mamma med foglossning ansåg att det kanske inte var det bästa stället att hänga med på, så jag och Thelma skulle få ett par dagar med svärmor/farmor istället!

Onsdag kväll efter dagmamma och Anders slutat jobba åkte vi ned. Det var många månader sen Thelma fick träffa sin farmor, så när vi väl kom ned sent på onsdagskvällen var hon rätt så blyg. Men torsdag morgon var det full rulle igen. Thelma såg ju till sin förtjusning att farmor minnsann hade lekparken alldeles utanför sig! Med både ruchkana och gunghäst! Och snabbt som attan satte hon igång!








Även pappa Anders tyckte ruschkanan såg skoj ut!



Farmor och Thelma bygger sandkaka!


Lite längre bort fanns en till lekplast, med ett väldigt högt klätterparadis, men inte stoppar det Thelma! Tuff tjej som åker väldigt höga och långa ruchkanor, och klättrar, klättrar och klättrar!


På torsdagen hann Thelma även bada lite i plaskpoolen och vi hade det bara lungt och skönt! Det var kanonväder och vi trivdes alla fyra!
På kvällen åkte jag och Anders iväg till ett par kompisar och grillade och farmor var barnvakt. Det är spännande hur mycket tjat det blir jämt när vi åker till Göteborg, och den ständiga frågan är: När ska ni flytta hit???
Nja.. jag är ju 08... och jag trivs bra här hemma!

Anders ska ju skydda huvudet rätt så ordentligt efter strålningen, och har man ingen egen solhatt, tar man den man hittar!



På fredagen drog Anders iväg med ett stort gäng till Metaltown. Jag erkänner, jag är avis... men jag, Thelma och Yvonne hade en hel tjejdag planerad!

Ullared!
Jag har aldrig varit där tidigare, men efter ett visst TV program och en bror och svägerska som åker dit lite då och då hade jag blivit nyfiken.

Vi var där ca 2 timmar efter öppningstid vilket visade sig vara bra. Ingen kö in i Gekås, men oj vad med folk ändå, och mycket speciellt folk... Thelma såg mest skeptisk ut.


Kolla Thelmas ansiktsuttryck!!

Efter drygt tre timmar där inne var vi rätt så möra... och Thelma trött och uttråkad. Och nästan 3000 kr fattigare.
Vi började hemfärden för att kolla in våra fynd, ett par kassar blev det ju totalt!





Jag köpte som sagt en hel del.. både till mig, Anders, Thelma och Lillebror!
Till mig köpte jag lite mera mammakläder, amningskläder och underkläder. Thelma valde ut ett gäng kalsonger till sin pappa. Sen blev det lite tvål och sånt.

Till Thelma blev det ny höstjacka (för ett väldigt bra pris!) Vantar, tröjor, strumpor och en massa mera saker...



Och ett par nya jeans tills i höst



Till kommande Lillebror blev det lite saker med, bodys,pyjamas, nya nappflaskor och annat jag vet kommer gå åt!
En body jag inte kunde motstå som kommer följa med till BB med!





På lördagen var vi rätt så trötta och jag hade ont. Thelma var i lekparken, vi var en sväng inne i Kungälv och sen hade vi underhållning hela dagen med TVn. Jag hade sett fram mot kronprinsessans bröllop, och vi satt och såg så gott som det hela på TV! Självfallet gjorde vi dem sällskap under både vigseln och  middagen!



Thelma kollar in prinsar och prinsessor och fina klänningar!



Våran egen bröllopsmiddag, alkoholfritt bubbel, färska västkust räkor och havskräfta med aiol och bröd! Gottis!!

Kommentarer
Postat av: Sara
2010-06-27 @ 17:48:12 URL: http://snorsk.blogg.se/

Jag var också i Ullared förra fredagen, var ju synd att jag inte såg dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!