Att motionera med PRO

Idag var det då fredag, dagen då alla ser ifram emot lite extra för att det är sista dagen på veckan. Det är fredag och vi ska bara mysa... och eftersom vi bara ska mysa stressar folk lite extra.
En sak jag funderar över, varför går pensionärer, som inte jobbar och har hela veckorna att disponera fritt, varför väljer de att gå och storhandla (nja, storhandla, 1 lite mjölk, en falukorv och en limpa) just på fredagseftermiddagen tillsammans med alla slutkörda smårbarnsföräldrar och andra heltidsarbetande? Och dessutom klagar över att det är så mycket folk? De kan ju lika gärna handla på ex torsdagförmiddagen när den stora massan är på jobbet. Det ska iaf jag göra när jag blir pensionär. Skönt att slippa stå i kö.  Å andra sidan, man är kanske så uttråkad som pensionär så att man väljer just när det är som mest folk bara för att få se lite folk och klaga lite extra.

Nåväl, jag ha iaf träffat många pensionärer idag. Nästan nakna var dom med.
Eftersom jag har problem med foglossning och är sjukskriven för det, så tänkte jag passa på att vattengympa lite. Tydligen det bästa jag kan göra för att slippa mera besvär enligt läkaren.  Som andragångsgravid har man lärt sig att man inte behöver allt varken för sig själv eller till sin kommande bebis, och nu har jag hittat ett till sätt företag helt enkelt försöker lura av tjockisar pengar. Vattengympa FÖR GRAVIDA. Det är minst dubbelt pris jämfört med att gå till vanliga simhallens vattengympa, och vad är skillnaden?? Jo jag forskade lite i ämnet. De privata företag som har vattengympar för flodhästar har så fint " tempererade bassänger" samt anpassad nivå för gravida. Tempererade bassänger- jovisst, det skiljer 1-2 grader. Dessutom är det samma bassänger som de har babysim i- med andra ord, de där extra graderna består nog ganska så mycket av urgulliga bebisars kiss. Och om det är 29 eller 30 grader i en bassäng gör för mig iaf inte någon skillnad. Jaha, den där anpassade nivån då... ja den är faktiskt densamma som den som de har i simhallen som är öppen för allmänheten. Pensionärer är ju inte heller världens smidigaste och mest vältränade. Inte helt ovanligt är det att det till och med kan vara samma gympa ledare. Så, vad är skillnaden mellan vattengympa för flodhästar och vattengympa för allmänheten- jo för på vattengympan FÖR GRAVIDA kan du träffa andra gravida!
 Nämmen!!
Oj oj om du går på vattengympa för gravida får du alltså träffa andra gravida, men du får betala dubbelt så mycket för det! Grattis! Årets mest puckade försäljningsknep. Efter det svaret tackade jag så mycket för mig och beslöt att jag kan hellre gympa med Greta och Majken eller vad de nu kan heta. Privata företag som annordnar vattengympa för flodhästar är inget för mig.
Så glatt sätter jag mig i bilen och kör till simhallen och möts av skylten " Vattengympan inställd idag".
Snopet!
Men jag var ändå där och simmade ett tag. Det var välbesökt i bassängen, men vi var nog bara 4 stycken under 40. Men trevligt hade jag med mina nya PRO vänner, de hälsade så glatt på mig och småpratade i bastun. PRO is the shit! Jag ska bli stammis i bassängen med mina PRO-polare. Vem vet, frammåt våren kanske det dyker upp någon mera flodhäst där. Då får jag träffa gravida, men oj oj vad vi spar pengar!

Kommentarer
Postat av: Carisma95
2010-03-28 @ 16:48:25 URL: http://vastragotaland.blogspot.com

Tänk på att pensionärerna kanske är senila och TROR att det är torsdag morgon... ;-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!