Herr Nezeril och Thelma

När jag hade hämtat T från dagmamman idag så forsatte såklart leken hemma. Alltid hittar vi något nytt spännande att utforska. Idag var det Herr Nezeril som stod för underhållningen. Herr Nezeril har varit en trogen följeslagare till och från mer eller mindre hela vintern och hösten. Idag stod han och väntade vid pappas säng när
T kom hem!



Vet ni, Herr Nezeril har kork! Spännande värre! Man kan ta av korken, och sen sätta på den igen. Det är roligt och man kan sysselsätta sig i flera minuter med det. Ungefär tills man hittar katten Grom på sängen. Han måste du definitivt få lite nässpray. T har sett hur man gör och nu går inte katten säker längre.



Nja, inte så populärt, så den leken var snart över. Men, vi har en favoritsysselsättning här hemma. Det spelar inte någon roll på hur grinig T än är, den här leken funkar jämt jämt jämt. Läge och väl kan hon sitta och pladdra, sortera och .. stöka ned i skafferiet. Ganska så tacksamt, i ett skafferi finns ju inget farligt, bara ätbara saker. Nackdelen är väl att vi har ett antal konservburkar utan etikett numera. Vi tror att det är krossade tomater i dem... eller bönor. Om inte märker jag det när jag öppnar burken.

Vi avslutar med en bild på min husliga karl som lagade mat idag (nej, det blev inte korv med bröd...) utan han gjorde hemmagjorda fiskpinnar med god sås och potatis. Roligaste var det nog att leka med grytvanten om man tittar på bilden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!