Mamma, tittahh!!

I morse vaknade jag av sådant där mysigt pladder! T satt i sin säng och pratade med sin rosa giraff och var på utmärkt humör! Febern som kom igår (kindtänder!!dah!) var borta nu på morgonen och hon satt och sken som en sol i spjälsängen. Hon blir glad när jag kommer in och pladdarar på, mammamammamamaa.. titta! Tittah, hon lägger till ett H på slutet när hon säger titta, låter sött! Väldigt stolt sitter hon i sängen, tittah tittah och pekar på sin madrass, lyfter på ena hörnet av madrassen för att visa sin lilla "skatt". Under madrassen ligger ett par strumpor som hon tar upp, väääldigt lycklig och försöker sätta på sig, på händerna! Nja, hon får inte riktigt på sig dem, så jag får hjälpa till. Vi börjar dagen med att T går in på toan med ett par lila strumpor på händerna. Härligt att vara nöjd med så lite och så tokstolt över att få visa något gömt under madrassen!

Resten av dagen har vi busat, T var hemma ifrån dagmamma idag för att gå på lekdate med en liten kille. Vi var på Saltsjöbus, T var lite blyg i början. Något som hon har blivit på sista tiden, men efter någon timme och lite köttbullar var det full rulle igen. T kryper och klättrar, mamma sitter mest på kudde. Vi hade en jättetrevlig dag med Linda och Aske! Vi går förbi och handlar lite på vägen hem och T somnar i vagene, i ca 10 minuter.

Vi har fått en ny familjemedlem idag med, eller nygammal. Min gamla hund, Charlie 11 år är på besök. Charlie fick flytta till mina föräldrar i sommras då han började morra åt T. Han är ju gammal och orkar inte med ett småbarn, så han fick flytta hem till "PRO-stugan". Nu har mina föräldrar åkt till Tallin på Spa och kommer hem på söndag igen, så tills dess är vi med hund. Dock kommer vi ha avspärrat mellan T och Charlie hela tiden, för säkerhetskull och inte lämna dem ensamma.  Det blir ändå Ander som får gå promenader med honnom, en daglig promenad är ungefär vad jag klarar, jag får iof ändå jätteont ändå, men samtidigt måste jag ju röra lite på mig. Trodde inte att foglossningen kunde bli värre än vad den var förra gången, men fel hade jag. Jag hoppas iaf att det inte blir ännu värre än nu!

Jag har påbörjat mitt projekt med noblepristagare med. Igår var jag på bibloteket och lånade två böcker av  Singer, och jag har påbörjat en av dem, Trollkaren från Lublin. Förutom att jag somnar så fort jag lägger mig ned att läsa, så går det iaf frammåt. Han skriver på ett lättläst språk, och med en intressant huvudperson, så bara jag får lite mera ork kommer det gå bra. Än så länge är jag posetiv till boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!