Ångest? nääää då!

Tvärt emot våran balkong bor en kvinna, som minst sagt har gröna fingrar. Hon har förutom sin balkong svävat ut en bra bit på allmäningen och gjort en grön oas. Det är verkligen fint och jag skulle gärna smyga mig in och kolla lite extra. Jag ska nog ta och fråga henne om en buske hon har med som jag tycker är så fin.

Hur ser det då ut hemma hos oss?


KIRSKÅL FROM HELL!!



och där, mitt i sitter två stackars plantor som jag satte förra året. Suck! Förra året la jag om hela rabatten, grävde upp och la om all jord, och den jäkla kirskålen kommer tillbaka!

Och för att göra det ännu mera ångestfyllt, så här ser det ut under våra sovrumsfönster



Mera kirskål, samt avsaknad av gräs. På de två plattorna hade vi förut en låda med lite utomhussaker, men den gick sönder under årets snömassa. Nu är planen att lägga plattor där och få en liten kaffe hörna. Och då kan jag gå vilt ut med min bästa vän: Mr RoundUp. Och mörda all kirskål och sen lägga på stenplattor!

Och min rabbat, jo jag ska vinna där med, jag bara ska.. men jag och min kropp är inte överrens om hur mycket ogräs jag kan rensa...



Förresten, vet ni vad man kallar en gravid Madeleine som varit ute i solen en liten stund??

Barbapappa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!