Jag markerar mitt revir!

I mars var vi hembjudna till Christopher som fyllde 30 år. Vi hade en jättetrevlig eftermiddag med sällskap och god mat och barnen lekte för fullt! Fördelen med att umgås med andra barnfamiljer är att det (oftas) går att släppa barnen fritt och sen underhåller de sig själva. Och det gjorde de även denna gång.
Men, som småbarnsförälder släpar man ju med sig lite saker hit och dit, och oftas får man med sig dom hem med. Oftas, om man inte är som jag.

I mars glömde jag Thelmas rosa pip-mugg hemma hos Christopher. Jag fick ett meddelande om att vi hade glömt den och det var ju inte så mycket mer med det, vi får helt enkelt hämta den nästa gång vi ses.

Det gick  ca två veckor, vi har "play-date" för barnen igen hemma hos samma familj. Praktiskt att ha en mugg till Thelma där som hon kan dricka ur. På väg hem kommer ett sms..."du har glömt något..." '

Självfallet den rosa pipmuggen. Och den rosa pipmuggen har alltså stått kvar på deras diskbänk. Sen mars.

I onsdags var jag på Me&I party, och Ullis chockerar mig med en present!! Den rosa pipmuggen!!! Efter flera månader på villovägar är pipmuggen nu hemma! Lagom tills Thelma helst inte dricker ur pipmugg...

Vi hade en jättetrevlig Me&I kväll med Elin som värdinna. Blev en del inköp till båda mig, Thelma och kommande lillebror. Bara för att kunna uppdatera bloggen så tog jag lite kort. Det blev sent och jag sov som en stock hela natten. På torsdagsmorgonen har jag fått ett meddelande på facebook från Elin som undrar om jag har glömt något...

Rackarns!
Var är pipmuggen??
Puh, hittar den hemma...



Men var är kameran??

Det här är så typiskt mig att glömma saker hemma hos andra, men jag har kommit fram till att det enbart är för att markera mitt revlir, att det är mina kompisar, och jag kommer minnsan och hälsar på ibland!

Så, tillsvidare är bloggen utan kort.

Snart kommer Thelmas små kompisar och vi ska ha poolparty (plaskpoolparty). Jag undrar om de lämnar något efter sig för att markera sitt revir...

Kommentarer
Postat av: Fiffi
2010-05-24 @ 16:16:29 URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/

Usch jag mår verkligen inget bra. Spasmofenet funkar men jag har ju horribla biverkningar, skulle aldrig kunna röra mig utanför dörren så länge jag äter dom och det är ju inte riktigt meningen kanske..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!