Karneval!

"nu är det karneval, Ormige karneval"

Denna melodi, på högsta volym om och om igen.. en aning irriterande va?? Minst sagt!
Men Thelma tyckte om melodin och ville att vi skulle dansa lite!
Idag kl 10 gick startskottet för Orminge Karneval som pågår under helgen. Förskolor, dagmammor och skolor inleder med att kl 10 gå igenom Orminge utklädda efter ett viss tema. I år var temat barnsånger. Så vi har sett en massa troll, elefanter, blåsippor och blommiga falukorvar!
Paraden slutade i Centralparken där det kommer vara bra med underhållning på flera olika sätt under helgen (vi hörde Markolio hemmifrån för ett tag sen..) men nu på förmiddagen var parken fylld med barn. Och Aske lärde Thelma något nytt: plaska i vattenpöl.

  Nej då, jag är inte rödhårig...




Thelma var hemma med mig idag (vilket frammåt lunch visade sig vara ett rätt så dumt val) och vi träffade Aske och hans mamma Linda. Eftersom både jag och Linda har lyckats förlägga våra regnskydd till våra sulkyvagnar bestämde vi att jag skulle ta syskonvagne så kunde vi stoppa ned båda barnen där. Trodde vi ja, det tog ett tag innan Aske gick med på det, men sen när han väl satt där och åt äpple med Thelma var det ju rätt så mysigt...

Det närmade sig lunch och vi bestämde att gå till Saltsjöbus. Jag har nog aldrig sett så mycket vagnar utanför!!! Och det var FULLT inne med, och fullt med barn, det satt barn överallt och åt, helt knökat! Så nej, det var ingen bra ide. Aske, som älskar köttbullar, kunde ändå tänka sig pizza som tur var så vi styrde vagnen mot pizzerian. Thelma fick i sig en halv barnpizza, oj oj gott! Själv fick jag i mig ca en fjärde del.

Den här härliga bilden är ett träd som växer utanför vårdcentralen, jag tog kort rakt upp i trädet, och bilden blev rätt så häftig!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!