Mors dag

Mors dag idag, eller igår eftersom det är efter 24. Självfallet får jag inte tummen ur och går till sängs nej då, här vrider vi lite fint på dygnet.

Dagen har vi tillbringat hemma hos mina föräldrar. Thelma har grävt i sandlådan, Anders har målat, jag har grävt upp blommor. Anders håller på att måla min gamla juniorsäng (som min mamma vid flera tillfällen har sagt att hon köpt begagnat 1979 för 75 kr på Båthöjden. Vi köpte färg för drygt 600 till den så vi hoppas på viss värdeökning...) Sängen kommer iaf bli kanonfin när den är klar, och då ska vi köpa ny madrass till den. Det börjar ju lite smått dra ihop sig och allt brukar ju ta lite längre tid än vad man tror. Efter Anders hade målat sängen en omgång gick han lös på lilla båten och tvättade av den- sen ska den målas, och i sjön.

Själv gick jag runt i mammas rabatter och grävde upp blommor- de finns ju till överflöd de som har självsått, och istället för att bara rensa bort dem ska de ned i min rabatt. Som jag snart har rensat klart. Snart.

Frammåt eftermiddag kommer Thelmas gudfar (min bror) Martin med familjen, kusin Melwin och Tant Marie. Vi grillade och Thelma tryckte i sig en stor portion ungssteka potatisklyftor, bearnease sås och grillar entrecôt. Hon vill ha mat som smakar!

Jag tog några fina bilder.. men guess what? Jag har självfallet förlagt min telefon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!