Sunkit och blää.. dagens botten...

När Thelma var rätt så färsk kommer jag ihåg att jag och hon var och fikade på Nacka forum med min kompis Camilla och hennes dotter Alivna. Vi var på ett mysikt fik, Cafe Barista, med fair trade profil. Det enda fiket i forum man kan komma undan lite och med mysfaktor. Det här var som sagt 1½år sen, och idag när jag skulle dit så... bläää

När jag var där var det nytt, fräscht och städad. Det var minst två personal. Idag var det en stackars barista där som skulle ta emot kunder och fixa mat. Såg en aning stressigt ut. Sen finns det saker jag irriterar mig på... jag dricker kaffe med sojamjölk, av den enkla anledningen att jag inte tål vanlig mjölk. Men på det här stället får jag betala en femkrona extra för min sojamjölk i kaffet. Jag tycker det är rent utsagt diskrimerande att de som har allergier, eller väljer annan mjölk pga etiska själ får betala extra! Latten var dessutom inte god, och min brownie smakade mest mjöl. Men det var nog bara en del till att jag kommer dissa det där stället flera gånger.

Förut var det fräsch, nu känndes det mest sunkit, såg rent ut på ytan, men vid närmare titt var dynor och kuddar rätt så bra nedfläckat med mat, golvet skitit med fläckar. Inga sköna sittplatser (ännu mindre när man var gravid)

Och tjejen som jobbade där var uppenbarligen ensam... så fort hon fick tid över sprang hon ut och plockade av bord och torkade av dem- samtidigt som hon pratade med en kompis i telefon om sitt senaste krogragg hon hade släpat hem! Uhhh....

I högtalarna skränade nån hemsk skitmusik med, nån svensk fjollmusiker med gitarren i högsta hugg som sjöng om vemod.. om och om igen... samma låt hörde jag inte mindre än fyra gånger under den tiden jag satt där. Refrängen gick 
"jag har köpt nya möbler och sammlat damm på min gitarr"
Du borde nog ha fortsatt köpa möbler och tittat på dem istället för att ha dammat av gitarrjävlen och producerat denna hemska sång.

Blää. Dagens botten, och total diss framöver.

Kommentarer
Postat av: Fiffi
2010-05-26 @ 19:45:28 URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/

Hemma igen, skönt! Men bra mår jag inte :O(

Tyvärr finns risken att jag kommer att dras med detta resten av graviditeten, suck.. Jag kommer inte kunna röra mig utanför dörren mer än nödvändigt :O(

Jättedeppigt och jobbigt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!