Thelmas första konstutställning

Idag är det hemmadag för Thelma, för vi ska på 18 månaders kontroll på BVC. Thelma är drygt 20 månader nu, men BVC går efter hennes korrigerade ålder fortfarande.

Det gick bra och Thelma fick en OK stämpen i rumpan efter lite trixande med att bygga klossar (det var roligare att servera mamma och BVC-sköterskan kaffe). Efter det fick hon en spruta i benet. En liten ledsen mun syntes, men hon sa inte ett pip. Och så fick hon ju fint plåster!

Thelma väger nu 9430 gram och är 79,5cm "lång".
Lite att jämföra med när hon såg dagens ljus med en matchvikt på 1171 gram och 38 cm!



Tlma ca 4 dagar håller pappa i handen



och går med dockan och vagnen.


Efter vårat BVC besök åkte vi upp till församlingshemmet i Satlis, min mellanstadielärare Ansa ställer ut några verk där tillsammans med en körkamrat. Ansas bilder kände jag igen direkt, de är bara så.. Ansa! De kommer dirket ifrån hjärtat och själen, ut via en pensel på underlaget med färger! Thelma gillade dem, jag tror att det var färgerna som tilltalade henne.
Den andra utsällaren målar i akvarell. Akvarell om man kan måla i det blir väldigt vackert, men när jag försöker ser det ut som något gjort på dagis. Men vid det här laget hade Thelma tröttnat och tycke det var roligare att leka med församligens leksaker. Tveksamt om hon blir någon konstkritiker.

Om ni är nyfikna på Ansas utställning kolla hennes blogg!
http://graa-roed.blogspot.com/


Nu sover Thelma middag.. mitt bäcken och rygg gör jätteont och knakar när jag rör mig, så nu blir det att inta soffan med en deckare och hoppas att det blir lite bättre om ett par timmar. Hoppet är det sista som överger...

Kommentarer
Postat av: Anna Lewin
2010-05-19 @ 10:52:15

Ojoj, ofattbart liten. När man ej sett en sådan liten irl, är det jättesvårt att föreställa sig. Man tycker ju en nyfödd "normaltidare" är liten... =0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!