Till Lillebror!

Det börjar dra ihop sig lite.. nu är jag i vecka 23+2 och vi har börjat förbereda oss. Det är inte lika mycket som förra gången men när det gäller en del saker får vi tänka om, fixa och skaffa nytt.

Även om vi har en del kläder så vill vi självfallet skaffa lite nytt bara till Lillebror. Och det var ju ett tag sen jag gjorde någon form av moderepotage...

Lite av Johns framtida outfits!



Att jag gillar Me&I kläder är ju ingen nyhet, men jag har suttit på Tradera och fått tag i dessa i kanonskick! Mönstret heter "sura grodor" och jag bara älskar dem!  Byxorna och tröjan är i plych och mjukt och gosigt. Byxorna är lite charmigt utsvängda med! Och så är det retro!



Lite nytt, från Lindex. Jag älskar deras Bamse serie och glada färger. Och deras mjukisbyxor och jackor har jag haft till Thelma i olika färger och skönt att ha när man är liten!



Även detta från Lindex, coola byxor med hängslen till en tuff liten grabb, och smarrig kanelbulle body. Gissa om jag kommer bli sugen på kanelbullar när den här åker på!!

Lite trist är det ändå när man tittar på babyavdelningen, det finns väldigt mycket kläder för småflickor men utbudet för småkillar är mycket mindre! Det här har jag egentligen inte tänkt på förut förrens nu när jag ska köpa till en liten grabb. Känns lite trist. Det är det som jag gillar med Me&I, de har mycket unisextänk (även om de också har lite mera tjejkläder)

Ett plagg som jag varit på jakt efter en längre tid på Tradera är ett par moln-sparkbyxor. Jag vill ju att plaggen jag köper ska vara i toppsick! Tillslut efter hård budgivning fick jag tag i ett par! Och ett par dagar senare fick jag tag i en helt ny, oanvanvänd "Stadsbody" för ynka 41 kr! Den kom hem i sin orginalpåse till och med!



Jag tror han kommer bli jättefin grabben när han ska ut på stan!

Nu ska vi "bara" hitta den perfekta vagnen till oss... Jag hade spanat in en Carena syskonvagn, men den kommer inte passa mig alls. Styret till vagnen är helt enkelt för högt för mig (och går inte att justera) så om jag ska köra den blir det för tungt och jag kommer få ont i axlarna. Och vi måste ha en syskonvagn även om Thelma kommer gå på dagis. Hon kommer vara 2 år, och få henne att stå på en ståbräda tror jag inte på, och så vill jag att hon ska kunna sitta och vila om jag är ute själv med båda barnen. Nu sneglar vi på en Urban Jungle, men det blir en begagnad. Vi har hittat en fin på blocket just nu men det känns lite tidigt att köpa den. Jag får fortsätta spana någon månad till innan vi slår till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!