Världsprematurdagen 17 november.

Idag är det Världsprematurdagen. En dag som jag inte visste fanns för två år sen. Och det är nog väldigt många som inte ens vet att premisarna har en egen dag.
Föräldraföreningen för prematurfödda barn har ikväll föreläsningar, panelsamtal, konsert och fotoutställning, men tyvärr kan jag inte gå. Vi ska på dopsamtal med prästen. Lite dumt att jag dubbelbokade, men samtidigt kanske det har en mening- att vi ska förbereda lillebror dop, på en dag som ska lyfta fram storasysters väg till världen?

Föräldraföreningen för prematurfödda barn starades så sent som 1991 av professor Hugo Lagercranz (som bla har skrivit i den kursboken jag läser just nu) Om det är någon som vill veta mera eller stödja forskningen, titta in på deras hemsida!
http://www.kanalen.org/vitidiga/ffpfb/  För Stockholmsregionen: http://www.prematur.nu
det kostar inte många kronor per år!
Och iom att det räknar med att så mycket som 4% av alla barn som föds är prematura, så är det bra att stöjda forskningen! Sen finns det barn som behöver vård på neo även om de är matura, dvs födda efter v 37 av andra själ med!

Ikväll efter vi har varit på dopsamtalet ska jag försöka få tid och sätta mig och skriva klart om våran neo tid och första tiden hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!