Förgyller din dag!

Jag har en kompis på facebook som alltid gör mig glad på morgonen med sina inlägg.
Är det tisdag och grått väder skriver han helt enkelt!
"härliga tisdagsmorgon och jag cyklar till jobbet nyfiken på vad dagen har att erbjuda"

Är det fredag, och alla skriver hur skönt det är med helg  brukar han skriva något i form med:
"Äntligen! Bara två dagar kvar till måndag!"

För väldigt många statusuppdateringar på fejjan är ju faktiskt negativa och gnäll. Tyvärr. Och även jag bjuder på dom. Och det slog mig, att den här killens statusrader faktiskt gör mig glad, men jag har aldrig uppmuntrat dom. Så, jag tog mig i kragen och berättade att jag faktiskt uppskattar det! Och jag fick svaret: tack, Livet blir ju faktiskt mycket roligare när man är glad ju!

Och så är det ju, så varför inte uppmärksamma det istället för det trista och negativa, som ändå sprider sig så lätt.

Resten av veckan ska jag bara skriva positiva statusuppdateringar. Även om en del ironi kan finnas i dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!