Jag ska bara...

Det bor en liten Alfons i mig. En liten figur som "jag ska bara"... innan jag börjar plugga. Och det är rätt så lustigt, för när jag väl sätter mig så rullar det bara på, och trots att kursen inte kommer ge mig ett jota när jag är ute på klinik, så är det roligt. Eller, nja inte ett roligt ämne men det är kul att lära sig något nytt och som nu, när jag har kommit en bit börjar förstå sammanhanget och kan tillämpa eländet. Och det är ju tur det, för idag är det exakt 7 dagar kvar till tentan.

Vad som jag kommer känna under dessa sju dagar kan sammanfattas med tre ord:
PANIK, ÅNGEST, INFERNO


Det blir oftas så att jag inte hinner läsa på dagen, Thor är vaken mycket och jag har gjort andra saker som att fixa hemma, allt för att slippa undan kan jag tänka mig. Så det blir sena kvällar och nätter jag pluggar. Och nu har jag gjort en ordentlig tentaplanering som jag självfallet redan ligger efter med. Jag skulle behöva ett par timmar för att komma ifatt, men var jag ska hitta dom vet jag inte.

Jag brukar "duka" upp alla mina papper och grejer för att lätt komma åt dem och få lite struktur när de små gått och lagt sig för natten. Sen kör jag på tills Thor ska äta mitt inatten vid ca 02, efter det går jag och lägger mig.


Dessvärre blir jag så inne i pluggandet och sen stupar jag i säng. Alltså brukar Anders hitta ett inferno på köksbordet på morgonen när han vaknar...



Nåväl det går frammåt, jag SKA  klara tentan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!