Kul Fru

Vilket drag det är i mig! Och det är fredag!

Anders hämtade Thelma från dagis, och sen mötte jag upp med Thor. Vi gick en sväng till centrum för att handla lite. Det är ju fredag, och fredagsmys! Anders blir jättestolt, vid en ålder av 36 får han visa leg på Systembolaget! Herregud.. jo han ser faktiskt ut att vara en bit över 20 år!Thelma har inte sovit middag på dagis- så vi vet att humöret kommer hoppa upp och ned.

Hemma och vi äter middag, Entrecôte, sallad, klyftpotatis och bea-sås. Thelma äter bea-sås. "Dippar" enstaka potatisar och kött.

Vi får faktiskt uppleva riktigt fredagsmys, hela familjen sitter och riktigt myser under filten i soffan. Anders undrar när det hände sist. Jag minns inte riktigt.
När Thelma ska sova sätter Cirkus W igång. Hon ska INTE byta blöja, INTE ha nattlinne, INTE borsta tänderna.
En totalt övertrött tjej sitter i mitt knä och dricker välling, och somnar, dricker lite i sömnen, vaknar till och så fortsätter det.

Sen händer det: Projektet är i hamn, båda barnen ligger i säng och sover. Det är dags för vuxenmys. Vi ska dricka lite öl och se på Whale Wars på Discovery.

Klockan 20:15, jag har druckit en och enhalv öl. Jag somnar.
Klockan 23, jag vaknar, på soffan av att min ena fot fryser. Anders är borta. En kort sekund tror jag att han har tröttnat på mig och satt sig och spelat. Men bara en kort sekund innan jag hör hur han ligger och toksnarkar i sängen.

Det var den fredagen. Jag känner mig gammal, astråkig och ja.. gammal.
Jag som nästan övervägde att strunta i att plugga och spela lite istället ikväll. För att vara lite social.
Rolig fru man är. Verkligen. Och vad mycket jag fick gjort idag, eller inte. Jag blir nästan lite arg på mig själv.

Alltså har jag gått från partytjej till pensionär på knappt tre år.

Kommentarer
Postat av: Kicki
2010-10-30 @ 17:03:47

haha så klockrent :) så här är familjelivet eller ska man säga att så här borde familjelivet vara för de flesta....underbart iaf...bättre lycka nästa fredag....kanske :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!