oktobersnö!

Lagom tills jag sätter lite höstprägel på bloggen så dyker det ned: Snö!

Jag blev faktiskt riktigt glad i morse när jag såg det vita på marken, och Thelma pekade ut och verkade glad hon med. Jag tror ju inte riktigt hon kommer ihåg snön sen i våras, även om det inte var så länge sen den försvann egentligen.

Vi tog oss ut en sväng idag, och trots att snön var rätt så blöt så gick det utmärkt att köra vagnen. Den plöjde fram som en stridsvagn och var fortfarande lättkörd, även om den var packad med två barn och en storhelgshandling.
Jag älskar min Urban Jungle!!! Om vi behöver en enkelvagn om ett par månader så blir det en singelvagn till Thor av samma märke, helt klart! Jag som har varit så skeptisk till denna vagn tidigare!

Nu på eftermiddagen lös solen så otroligt fint på träden med snö på sig och jag kom i julstämming. Lite väl tidigt men jag börjar längta efter att få pynta och fixa. I år ska det minnsan in en julgran hos oss, sen hur länge den får stå kvar med en Thelma, två katter och Thor återstår ju att se. Jag tror att Thor kommer uppskatta julgranskulorna att titta på. Frågan är bara var jag ska placera granen. Och var jag hittar en fin att köpa? Det blir en plastgran, tål inte de andra så värst bra, och granbarr överallt slipper jag helst.

Och så var det allt det där med julpynt. I år ska det inköpas julgardiner till köket, kanske till vardagsrummet med. Och lite annat tingeltangel så det kommer bli en sväng till IKEA när de släpper sina julsaker. Och det borde väl vara snart? IKEA brukar ju vara tidiga med sådant. Kanske kan jag locka med mig lattemaffian en sväng dit!



Jag ser fram emot snön, och vinter och julen i år. Hälften av alla uppdateringarna idag på facebook var om just snön, och tyvärr redan mycket gnäll. Trist. Även om jag inte vill att vintern ska bli lika kall och lång sen förra året så blir det så mycket finare med snö än slask!
Men,
jag blir så trött på allt gnäll och negativitet. Och tyvärr är det så att negativa personer smittar av sig lätt på mig. Jag försöker att inte bry mig eller ha för många av dom i min närhet. Och alla kan ju ha dåliga dagar. Men varför inte försöka vara lite positiva ändå?

I helgen hoppas jag att det inte blir för mycket inplanerat. Vi ska iväg och kalasa hos Jessica men sen hoppas jag att jag kan sitta och plugga rätt så mycket. Eller, jag måste, Anders får helt enkelt ta de små huliganerna i ett par timmar så jag kan sitta ostört. Tentan närmar sig med stormsteg och innan dess ha jag ett seminarium att avverka. Men jag märker nu när jag disskuterar med mina kursare att mycket av kunskaperna börjar falla på plats. Skönt att något fastnar i min teflonbelagda mammahjärna!

Kommentarer
Postat av: Lina
2010-10-23 @ 19:17:24 URL: http://ninninusens.blogg.se/

halkar in Åh vilken fin blogg du har :) Hoppas det är OK att jag lägger till den bland mina favoriter? :p



Var gärna med i tävlingen på min blogg, där du kan vinna ett presentkort på 300 kr hos SUMOpix.com - kanske en canvastavla eller ett personlig förstoring, som du kan ge bort i julklapp?



Ha en underbar kväll! Kram L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!