Underbara barn mässa 2010

Efter att ha missat denna mässa två år i rad, så kom jag tillslut iväg!
2008 var jag instängd på neo, och 2009 så vet jag faktiskt inte varför... Men, tillslut så!

Drygt en timme försenad hämtade jag upp Elin. Varför jag var sen berodde på ett antal världskrig hemma. Det ena var jag och Anders, eller snarare sagt jag mot Anders. Det andra var Thelma som inte var på solskenshumör i morse, så det var rätt så skönt för mina öron att vila lite...Och bara få göra lite egna saker. Thor var ju med mig, men han hänger ju bara på!

Efter lite sightseen i Älvsjö industriområde där jag körde vilse kunde jag och Elin packa oss ur bilen. Det var klart en fullträff att ta med syskonvagnen för våra saker vi hade samlat på oss under dagen visade det sig sen vid dagens slut.

Inne på mässan mötte vi upp Jessica, som hade med sig Ronja. Även hon utrustad med syskonvagn för bra förvaring för saker. Det är ju så att gratis är skoj... En del saker köpte jag ju med!


Mina "mäss-partners-in-crime". Hade bara iPhonen att fota med, så korten blev lite suddiga..

En sak jag har funderat länge på är en sk tvättboll. Det finns olika varianter på dessa (och även något som kallas för tvättnötter) Men det är iaf en gummiboll fylld med keramiska kulor som man slänger in i tvättmaskinen istället för tvättmedel. Bättre för miljön och den räcker i ca 1100 tvättar, dvs en tvätt om dagen i 3 år.. Det blir ca 18 öre per tvätt, jämför med drygt 1.60 för med vanligt tvättmedel av den sorten jag brukar köpa.  Det blir ca en årskostnad på 65 kr per år (om jag räknar en tvätt om dagen. Vilket det lätt blir här hemma!) Nåväl, jag har köpt tvättmedel för väldigt mycket mer än 65 kr om året tidigare. Nu ska vi bara se hur det verkligen fugerar.


Jessica hos Kamelont. Härliga färger! Jag köpte dock inget även om jag var sugen på en galen klänning med apor till Thelma.


Fin trampbil i rosa, även om den faktiskt var billigare än vad jag trodde (ca 1500kr) så fick den stanna kvar i montern.


Så sött kök i trä, med tillhörande kyl/frys. Tjejen i monter försökte locka med gratis frakt.. men nja.. 2700 kr är lite väl mycket...

De hade även detta ursöta kök, med kryddhylla som man kunde dra ut. Thelma hade säkert älskat det, även om hon redan har ett kök, men 2900 (!!!) känns inte som att min mamma-penning prioriterar att lägga ut på en leksak.

Däremot, lite senare gick vi förbi ett "bageri". De hade semlor, kringlor, tårtor och smörgåsar i alla möjliga former. Sydda i tyg! Diverse bakverk garanterat kalorifritt! Till Anders köpte jag och Thor en damsugare, hans favorit, och Thelma fick en ost- och en korvsmörgås. Här köpte jag även årets första julklapp, till Thelma!




Thor och Ronja låg snällt i sina vagnar, med avbrott för mat och blöjbyten. Blöjbyten gick smidigt då det fanns fräscha skötbord med blöjor uppställda. Reklam för företaget, javisst. Men smidigt för oss.

Thor hittade nya vänner med, och har numera anamat uttrycket
"Come join the dark side- we have cookies"



Elin hittade en fin T-shirt till Emma.. tyvärr köpte hon den inte!


Det var en massa utställare, men någon vi alla tre såg ifram emot var Me&I, dessvärre tycker jag att den var en flopp. De hade lovat mässpriser, bra priser på nya kollektionen och gamla godingar. Fanns lite från nya kollektionen, dock inget jag ville ha, och de äldre sakerna var det väldigt lite och utplockat av. Jag gick därifrån med ett läppbalsam i geishaburk.. för 20 kr...

Sjävlfallet avslutade vi dagen med att fika, vi är ju ändå en del av våran lattemaffia. Emma fick snusa lite bebis både på Ronja och Thor, och det här blev ett jättefint kort på henne och lilleman! För övrigt blev Elin tillfälligt gravid under mässan...men bara tillfälligt!



Jag beställde en sak till, till mig och Anders.. men det skriver jag om när vi har fått hem dem!
Vi fick en fin dag, med det perfekta sällskapet!

Efter att ha lämat av Elin hemma körde jag och hämtade Anders och Thelma hemma. De har varit på egna äventyr idag och bland annat åkt buss! Sen körde vi hem till min lillebror Martin som fyller 29 år idag! Tänk att jag har en så gammal lillebror, när jag själv bara är 23! Vi fick god flygande Jakob till middag, godis och sen Daim-tårta! Någon form av identiteskris har nog Martin ändå, för han satte bara ett ljus i tårtan. Och eftersom han fyller år, måste jag såklart visa ett smickrande kort på honom!


Thelma var så lycklig när hon fick leka med sin kusin Melwin igen! När vi väl kom hem, sent, och hon fick sin nattvälling i mitt knä frågade jag om hon tycker om Melwin. En trött tjej nickade och sa, med napplaskan i mun "Meviin" *sött*

Med båda barnen i säng så var jag tvungen att visa Anders dagens fynd och gratisgrejer.. mest gratisgrejer men det blev ju en del saker...



Kommentarer
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmammam
2010-10-10 @ 03:13:20 URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kul att läsa om din dag på mässan, jag ska dit imorgon och ser verkligen fram emot det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!