En dag i skolan

Så, idag packade jag ihop mig själv, Thor, skolböckerna, blöjor, ersättning och vagnen och drog till KI för två föreläsningar och seminariedisskution.
Som vanligt var jag ute i sista minuten, men jag kom i tid, och fick med mig alla saker så lite stolt är jag ju!

Första föreläsningen och vetenskaplig metod och design var... ett riktigt sömnpiller och jag kämpade för att hålla mig vaken. Som tur var så hade jag ju sällskap av Thor som var lite mammasjuk så vi hade lite mys längst bak i den stora hörsalen. Men jag tror att det var länge sen jag längtade efter en kaffepaus. Jag tänkte på den tiden jag pluggade i Linköping. Under en statestik föreläsning lyckades jag ju med bedriften att somna- trots att föreläsaren såg ut som Mr Bean. Annars, vid sånna tråkiga föreläsningar satt ju jag, Sarah och Sofia ofta och spelade luffarschack eller nåt liknande.

Föreläsning två fick vi sällskap, och det visade sig att Thor med sina 24 dagar inte alls var den yngsta deltagaren. En liten bebis vid namn Ville tog priset med sina 2 veckors ålder. Den föreläsningen var iaf bättre, mycket beroende på att föreläsaren inte var lika tråkig i sitt sätt att föreläsa. Thor underhöll med att ha hicka!

Under lunchen fick jag dock en trevlig överrasking då jag hittade en kursare som läste samtidigt som mig i Linköping som hade börjat läsa till distrikssköterska. Men jag minns inte hennes namn.

Efter lunch hade bara vi blivande barnsjuksöterskor disskution, men nja.. vi fick mera information om utbildningen, sen när vi hade gruppsamtal så satt vi mest och bekantade oss med varandra. Hursomhelst är jag nöjd med dagen, jag fick ut lite ur föreläsningarna och det var jätteskoj att träffa sina kursare "på riktigt" och jag känner mig nu mera motiverad och inspirerad! Så jag fick ändå ut något av dagen!

Thor skötte sig alldeles utmärkt, han var så snäll, bara han fick sitta i min famn och titta sig omkring!

Anders har varit hemma med Thelma idag, lillan fick jag hämta tidigare från dagis igår då hon hade hög feber och hosta. Det har varit lite bättre idag, men vi får tyvärr ställa in hennes 2-års kalas på lördag och skjuta på det en vecka. Anders har fått ont i halsen med under dagen, och jag känner lite jag med. Det går ju halsfluss på dagis men jag hoppas att vi klarar oss, eller, framförallt att inte Thor blir sjuk!

Nu är jag helt slut.. så nu blir det sängen!
Efter ett par dagar med strul med amningen så har jag bestämt att lägga ned den från och med nu. Känns tråkigt då jag verkligen ville amma den här gången, men det är inte värt det om jag själv bara grinar när det inte funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!