Karma

Jag har suttit och funderat över det här med karma. En del är ju helt övertygad om att det finns, men jag vet inte. Och hur fungerar det då? Finns det en bägare där negativa saker hamnar, som påverkar ens karma negativt- och en bägare med positiva saker, som påverkar din karma plus? Om den ena bägaren rinner över, är det då något händer?

Eller, har vi en bägare där både positiva och negativa saker hamnar, och saker utfaller lite slumpmässigt, både bra och dåligt?'

Det jag framförallt funderar över är om saker som jag gör, min karma alltså, påverkar dem närmast mig?

Ja, vi har haft det tufft ett tag, först när Thelma kom, och sen förra året med Anders strålbehandling. Men vi fixade det. Och den här hösten så vill jag bara ha det lungt, utan att något händer. Ha det lite lagom långtråkigt med andra ord. Och även om det nu var så att även jag var sjuk när Thelma föddes, så tycker jag att det var hon som gjorde den största fighten och hämtade sig så väl i sin kuvös. Och förra året var det Anders som kämpade. Så egentligen är det ju inte mig det har drabbat, utan dem närmast mig.
Ändå funderar jag om saker jag har gjort påverkar min karma- men min dåliga karma inverkar dem som står mig närmast- när det är jag som ska "straffas".

Kanske är det fortfarande förlossnings- och bebis hormoner som spökar, men igår var ingen bra eftermiddag.
Så vad hände?

Dagen började ju jättebra, det går finemang att ta upp både Thelma och Thor och att vi gör oss i ordning på morgonen, lämningen på dagis går kanon! Jag och Thor drog iväg på våran första latteträff med hela gänget. So far, so good.
Kl 13 åker vi mot SöS för att göra hörseltestet för nyfödda, och det är där allt skiter sig.

Sköterskan testar Thors hörsel på höger öra tre gånger- inte godkännd.
Hon testar två gånger på vänster sidag- inte godkännd.
Jag försöker behålla lugnet- det är ingen fara...men?
Jag vet att det är vanligt att det kan finnas kvar fosterfett, eller har hunnit bildas öronvax som påverkar testet. Och blir det inte godkännt första gången så görs testet om efter två veckor till. Skulle det inte vara godkännt då heller går man vidare till en lite mera avancera test och en läkare undersöker öronen med.

Men det känns så typiskt oss! Kan vi aldrig få ha lite flyt?

Thor blev inte godkännd på hörseltestet, och väl i bilen bryter jag ihop och gråter gråter gråter. Hör inte min plutt? Kommer han inte får höra fågelsång, porlande vatten eller Kamelot? Faktiskt, jag känner mig rätt så oduglig som mamma, kan inte jag få föda friska barn?

Har jag gjort något som har påverkat min karma- men varför slår då min karma tillbaka på dem som står mig närmast, men inte mig direkt??

Nu har det gått ett dygn och det hela har börjat sjuka in, om inte Thor hör normalt så är det inte hela världen om jag jämför med andra. Det finns bra hjälpmedel, och det finns ett vacker språk för icke hörande med- teckenspråk. Och teckenspråk har jag velat lära mig länge, men just nu känns det inte så lockande.

Ibland behöver även jag få tycka synd om mig själv, krypa ihop lite granna och känna mig ynklig. Och skriva av mig som nu. Nu får vi vänta in den 29:e och hålla tummarna!

Och vad passar bättre än detta? Skruva upp volymen och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=jMFqdlvqAw0

who will trade his karma for my kingdom?

Kommentarer
Postat av: Jonna
2010-09-15 @ 22:39:58 URL: http://varldenenligtmig.blogspot.com

Himmel vad jobbigt!! Hoppas verkligen att det är ok på nästa test. Och du, du behöver nog inte oroa dig för din Kharma gulle dig. Kram!

Postat av: toktanten
2010-09-16 @ 01:40:40

Jag håller tummarna hårt för er alla fyra. Mjukiskramisar å pöss

Postat av: Ingela
2010-09-16 @ 08:44:11

Vi håller också tummar för er och hoppas på nästa test!

Många kramar!

Postat av: peggy
2010-09-16 @ 23:44:42 URL: http://peggan.bloggplatsen.se

Jag tänker på det du skrev " teckenspråket, världens vackraste"! OCH håller ändå på att han ska höra! Livet blir ju ändå lite lättare då!

Postat av: Ezeret
2010-09-18 @ 20:58:17

Kraam, tänker på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!