Saker som bara jag kan göra..

Jag vet att jag är envis, och jag vet att jag kan vara rätt så klantig. Men ibland så förvånar jag mig själv.

Efter många månader utan min förlovnings och vigselring började jag känna mig "naken". Vilket är lite lustigt eftersom jag ändå inte har mina ringar när jag jobbar, men ändå. Vigselringen är större än min förlovningsring så den har jag fått på mig och har suttit bra. Men för tre dagar sen fick jag för mig den eminenta idén att knöla på mig min förlovningsring.

Madde- du är ett jävla pucko!

En normal funtad människa skulle ju ge upp när ringen är svår att få på, men icke då! Med mycket vilja pressar jag på mig ringen, och den sitter tight. Så jag tänkte ta av mig den direkt, men då vaknar Thor och jag blir upptagen med annat ett bra tag. Sen går kvällen, natten och dagen efter. Då ser Anders det hela, och det ser ju lite svullet ut.
Jag sätter ned handen i isvatten, och isbitar, och med olja, tvål ja allt man kan tänka sig försöker jag dra bort ringen. Utan resultat. Jag får ge upp för att det gör så ont och fingret svullnar ännu mera. Jag grämer mig själv för att jag är så urbotadumihelahuvudet!
Jag lägger ned projektet och hoppas att svullnaden avtar lite av sig själv.

Men igår vaknar jag och det är inte alls bättre. Det är sämre, fingret mera svullet, rött och jag börjar tappa känseln. Lite panik känslor kommer.
Efter jagande efter en guldsmed som kan klippa upp mina ringar, vilket inte är helt lätt då de är i titan och därmed väldigt mycket  hårdare än guld och silver så åker vi till guldsmedjan i Saltsjöbaden där jag få hjälp. Och vilken hjälp sedan! Verkligen service!

Med ett special verktyg sågar guldsmeden upp förlovningsringen, dessvärre måste han såga i diamantringen med då de sitter så tätt ihop. Ringen är så hård att två av hans verktyg går sönder...
Men det går vägen! Vilken lättnad! Och jag får betala 175 kr, vilket är vad kostnaden för hans verktyg är. Helt otroligt! Jag ska försöka sicka in titanringarna till dem som har gjort dem och hoppas hoppas hoppas att de kan laga dom! I alla fall min vigselring.
Visst, det är matriella ting, men de betyder så mycket för mig! Tur att det står på pappret att jag är gift, för numera är jag inte ringmärkt längre.

Så, här kommer bilder på vad man INTE  ska göra!


Ordentligt svullet, och det för ONT!



Skönt, även om jag är ledsen över ringarna. Blev lite små skrapsår.
Baksidan ser värre ut...


Jahap, det var dom tusenlapparna... Anders meddelar att jag får betala reparationen själv.


Pucko of the day...

Kommentarer
Postat av: Sara
2010-09-25 @ 14:41:55 URL: http://snorsk.blogg.se/

Aaaaaj! Why? ;-)

Postat av: Emma
2010-09-25 @ 20:53:29 URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Usch trist :( Varför fortsatte du egentligen trycka på den är ju frågan? :P

Postat av: Ezeret
2010-09-28 @ 11:57:20

...ingen kommentar på den faktiskt.......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!