Glad Påsk! eller, hur stort kan du gapa?

Jag tror aldrig jag proppar i mig så mycket som jag gör som under påsken. Påsken slår nog till och med julen, i alla fall när det gäller godis. När det gäller mat så är det nog jämt lopp.

Efter en ganska så risig start på veckan, så blev jag sakta bättre fram emot skärtorsdagen. Jag fick ju en flerdagarsdos kortison så nu är min hosta rätt så okej. Visst är jag fortfarande lite snorig, men det är inte alls som i början av veckan. Tur det, för jag har inte tid att vara sjuk nu när vädret är så underbart, och så saknar jag att träna. Det som inte är så skoj med kortison heller är att jag blir speedad som en gris och inte kan sova. Jag sover kanske en 4-6 timmar varje natt, sen kryper det  i hela kroppen. I natt har jag dock sovit som en stock! Underbart!

Min påsk inleddes redan på skärtorsdagen. Jag lämnade Thelma på dagis kl 9. Thor somnade på vägen hem och under den 1½ timmen han sov körde jag ett megarace hemma! Skurade ur kylskåpet, städade Thelmas rum, vek tvätt, tvättade mera, städade köket och plockade vidare. Jag hämtade Thelma redan efter hon hade ätit lunch. Det blev en kort dag för henne, men utan att hon hade varit de där 2½ timmarna på dagis hade jag aldrig hunnit med det jag ändå hann!

Sen gick jag och köpte nya solhattar till fröken. Det är inte hel lätt att vara rödhårig i vårsolen. Trots solskyddsfaktor 50 har hon blivit röd i ansiktet och lite på armarna. Senare på kvällen kom svärmor. En mycket efterlängtad farmor för Thelma, som kallar sin farmor för BOJSAN. Jag vet inte hur farmor kan bli bojsan, men det är så farmor heter nu.

Istället för en massa godis har jag fått två nya berlocker till mitt Pandora armband, från "bojsan" och det blev jag så glad för! Thelma fick en apa (suprice- hon gillar apor!) så hon är lika glad hon!

Även om påsken i år är helt underbar, med väder som gör mig så glad, så finns det ju tråkiga saker. Jag njuter, och inser att sommaren snart är här, och även de äckliga FÄSTINGARNA! Våran ena katt, Grom, får väldigt få fästingar, medans Thrall jämt får en massa. Förra året plockade jag 12 st på honom under en dag! I går hittade jag de första sex på honom. En var så liten att jag inte fick bort den, och en var 1½cm stor! Den största jag sett och så äcklig! På en annan fästing satt en ny och sög av dem. Idiotiska kryp.

(klicka för större bild, de är så äckliga att jag inte vill lägga ut en stor bild på årets första "skörd")

Igår var vi allihopa hemma hos mina föräldrar. Min pappa fyllde år och vi hade en heladag där. Thelma var ute och lekte, vi åt gott och umgicks.Soligt fint väder, men det blåste en del. Pappa fick två fina viner av oss, eftersom mamma snart fyller 60 tänkte vi ge dem något mer sen tillsammans.
Och självfallet så åt vi lamm! Jag tycker lamm är så gott! I år var det en variant på vanliga lammet med vitlök, lamm med chili och det var kanongott och väldigt mört kött som jag tänker testa att göra hemma själv sen! Proppmätt blev jag även denna gång!

Och det är just det med påsken, vi äter, vi umgås, vi äter mer och vi trycker i oss godis. Thelma åt lite godis, även om vi försöker hålla henne borta från det. Men en 5-7 godisbitar fick hon nog igår. Hon var nöjd över det. Sen fick hon popcorn, och det var bättre. Hon vill ha en egen skål med popcorn, som ingen annan får ta ur! Det är väldigt viktigt!

Gapa stort så får du popcorn!!

Thor, aka Grötmannen.. ja han gapar stort för gröt!


För att bränna av lite av alla extra kalorier jag har tryckt i mig under helgen ska jag snart bege mig till jobbet. Jag jobbar extra ikväll och i morgon. Undra vem jag ska jobba med? Ska bli skoj att få jobba lite, och skönt att det inte är snorkallt, mörk eller regnar när jag ska hoppa in och ur en bil under kvällen. Fast samtidigt tråkigt att lämna familjen... aldrig är man nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!