Lite uppdateringar!

Den senaste veckan har som vanligt sprungit iväg. För lite tid, men för mycket att göra. Det blir inte mycket sömn direkt. Jag har svårt att varva ned, ligger och funderar, ändå så är det så mycket roligt som händer just nu.

Jag har fått tillbaka min tenta jag skrev för ett par veckor sen. Jag är godkänd, och har fått godkänt på hela kursen och det är ju toppen! Ändå kan jag inte låta bli att känna mig lite besviken på sista tentaresultatet. Jag hade rent utsagt kämpat som en gris med uppgifterna och siktade verkligen på ett VG. Samtdidigt, det viktigaste är att jag har lärt mig något nytt och att jag är godkänd. Och det är jag ju! När jag läste grundutbildningen kunde man bara bli godkänd, väl godkänt fanns inte. Och på ett sätt så tycker jag att det var bättre. Plugget leder ju till en legitimation, antingen är du godkänd, eller inte. Men att få ett VG är ju ändå en liten morot...
Nu kan jag ändå släppa den här kursen vilket ska bli skönt eftersom jag tyvärr har känt mig motarbetat från vissa lärare emellanåt.

Nu har jag börjat läsa nya kursen, en valbar kurs om smärta host barn-och ungdommar och det är så intressant! Jag kan verkligen snöa in mig på cellnivå! Härligt att få läsa en kurs med mycket fysiologi med!

Jag har fått hem lite mera nya me&I kläder med, bland annat ett par fina slitstarka canvasbyxor. Just nu till Thelma, men även till lillebror att ärva.



Thelma tittar på Nicke Nyfiken innan dagis. Eftersom det är en spindel på tröjan var vi tvungna att sjunga Immse vimse Thelma, för det är så sången heter nu!

Jag har ju satt igång att träna, desvärre började jag känna mig lite hängig i fredags, inte så mycket, men frusen och allmänt seg, så nu får jag pausa i att träna och se vad det hela leder.



Anders och Thor har fredagsrelax i soffan!



Glad Thelma i lördags morse(själv hade jag sovmorgon!)

Och sen det mest tragiska... våran diskmaskin har pajjat... suck. Både jag och Anders avskyr att diska, och det blir ju en hel del disk. Nu är ny diskmaskin beställd och kommer i veckan. Tills dess får vi handdiska, vilket inte är så lätt eftersom vi har norra Europas minsta disktäll. Eller så blir det papperstallrikar... Jag lyckades ändå fånga Anders in action! Han kan min gubbe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!