onsdag 5/4

Onsdagar är Thelma ledig från dagis. Ofta brukar vi hitta på något med Emma och Elin, annars myser vi hemma. Idag ska vi träffa Lattemaffian (den delen som inte ligger däckade i halsfluss) men först ska vi gå till biblioteket med dagis. Det är sångstund där som barnen går på, och även om Thelma egentligen är ledig så går vi dit, för att sen fortsätta till lekdate!

Passar bra med lekdate idag, för igår fick jag hem ett nytt paket från Buzzador. Lite som julafton känns det när jag får packa upp paketet! Den här gången ska jag buzza för Natusan baby bad produkter. Så jag tar med lite grejer idag med!


Annars har de senaste dagarna varit väldigt upp och ned, mest ned faktiskt. Jag har varit ledsen, besviken, tyckt att jag fått skit för saker som inte är mitt fel. Kanske tar jag åt mig för mycket, men varför klanka ned och kasta mer skit på den som redan har mycket? Och varför är en del människor så in-i-helvete egoistiska? Sociala roller har vi alla, en del mera uttalade än andra. Jag mår iaf inte bra när det blir tjafs omkring mig. Den här gången gick det så långt att jag ville totalt kasta in handuken, bara fly ifrån allt. Jag stängde ned facebook för att slippa bli påminnd, att få vara ifred. Det gav mig en egopush eftersom flera hörde av sig och skrev snälla fina ord. Jag behövde det verkligen! Tack!
Hade jag varit 20 år, inte uppbunden eller med familj hade jag tagit första bästa buss till Arlanda, jagat reda på första lediga flygstol och dragit. Nu funkar inte det.

Jag har mycket omkring mig, jag gör mycket. Det är barn, plugg, träning och dessutom jobb. Det är full rulle hela tiden. Kanske borde jag skära ned på något, men vad? Eftersom jag tidigare har gått rakt in i väggen så vet jag när det börjar bli för mycket, när symptom börjar dyka upp. Men jag har även lärt mig hur jag ska hantera det. Jag har ett sätt att koppla av allt, men när mitt avkopplingsmoment strular, då blir det illa. Jag har under flera år kopplat av med WoW, men när det blir tjafs där, då sätts mycket i rullning. Wow är bara ett spel, så det kan jag skita i, det är det sociala runt om. I måndags var jag helt klart inne på att radera alla mina gubbar, avinstallera spelet och slänga det åt... kanske installera The Sims3 igen.  Några få vänliga rader fick mig att tänka om. Tack Silverpil och Wozzlan, nu är jag nytänd och det känns bättre igen!

En annan sak jag tagit tag i är ju att träna. I lördags körde jag ett rätt så intensivt pass.. 55 minuter på crosstrainern, sen styrketräning. På söndagen skulle jag gå på ett Core pass. Dessvärre gick jag ifrån Corepasset 15 minuter innan det var slut. Jag har tränat Core innan, men det här Corepasset hade de lagt in en massa hopp i. Och jag märker direkt att just hopp gör ont efter foglossningen så det måste jag stå över. Så istället blev det mera tid på crossen. Efter det har jag haft hemsk träningsvärk i två dagar!! Jag slarvade nog med att strecha för att magen och framsidan av låren har varit så stela. Igår när jag var på Söder passade jag ändå på att köpa en belöning åt mig för att jag faktiskt har kommit igång så pass bra med att träna. En ny schampookaka från Lush. Med namnet New.  Gillar deras schampookakor, dessutom är det skönt att slippa flaskor i väskan som alltid läcker!

Dags att packa ihop väskan för dagens äventyr med stora och lilla T!

Kommentarer
Postat av: Jonna
2011-04-06 @ 17:28:49 URL: http://Enköping

Puss rara du! :) Glad att du inte tog bort dina gubbar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!