Har ni tänkt på hur fort ett år går?

Det har jag gjort! För precis för ett år sen låg jag på BB med en nykläckt liten Thor. En kille som nu är ganska stor faktiskt! En ettåring!



Väldigt nyfödd, här är Thor bara ett par minuter gammal....



Idag, 1 år gammal, sitter i sin fotölj han fick av sin mormor och morfar i present!

Självfallet har vi firat Thors 1 årsdag, men vi gjorde det i lördags då flera var lediga. På menyn stod tacos! Vi firade även Anders som fyllde år igår, och just tacos är ju något som Anders gillar så det var ju nästan självklart på menyn.

Thor tar emot sina gäster själv när det ringer på dörren. För han vet att ringer det på dörren ska man krypa dit i en rasande fart!



Present från gudmor Ingela. Väldigt gott att tugga på...Svårare att öppna- men det fick han hjälp med! I paketet låg en icebreaker tröja som kommer hålla lilla gubben varm och god när det blir kallt ute!



Mera paket! Nu har dock Thelma tagit sin storsysterroll på allvar och hjälper Thor att öppna! Tack för larven som var i paketet! Jag vill även passa på kusin polis med sambo polis för den väldigt ljudliga polisbilen Thor fick. Snart, snart, snart är batterierna slut... och det blir inga nya!!!

Thor fick massor med saker! Men det ska ju vara så när man fyller år! Första födelsedagen är ju lite speciell! Han fick även en fin "Nils Karlsson pyssling" mössa som är otroligt fin! Och såklar boken om Nils Pyssling! Massor med kläder, djur- både i och utan bur och djurväktare, duplo lego och sin fotölj. Jag har säkert glömt något...

Det viktigaste när man fyller år är faktiskt TÅRTA! Thors första tårta, både att få, hans första ljus att blåsa ut och självfallet att äta.



Tårta fylld med hallon- och lakrisfluff, marsipanlock och med blå pyntgel. Är man kille ska det vara tufft. Som man ska göra med sin första tårta kunde han inte vänta på att ljuset var utblåst innan han stoppade fingret i tårtan. Jag hoppas att ni ser att Thor var ren på den här bilden...

Han fick en bit på en tallrik. Det var skoj att banka på tårtan så vi gav den direkt på matbrickan istället. Och sen en till bit... konstigt nog var det ingen tårta alls på golvet?


I full action att äta tårta!

Ja... han blev en aning kletig.. så födelsedagsbarnet fick helt enkelt hoppa i badet mitt under sitt kalas. Nöden har ingen lag!



Och om brorsan ska bada.. så ska såklart även Thelma göra det. Så det blev allmän beskådning av syskonen W i badet för gästerna med!

Det var en väldigt trött liten kille som somnade den kvällen...

Jag får ju faktiskt inte glömma att berätta att Anders faktiskt fyllt år med. Förra året fick han ju en väldigt fin födelsedagspresent, fast dagen efter. Nämligen Thor och det är ju lite svårt att slå. Men jag tror jag lyckades lite ändå med hans present!
Först fick han en sån här, för att påminna honom om att vi är gifta, i nöd och lust, och alla blir ju glada av choklad.


Det var ju även för att inte göra honom helt vettskrämd för den riktiga presenten. (summa; alla män är mutbara)
Så vad fick han då? Jo.. han ska köra Boot Camp training... (mohahaha) Jag kanske ska tillägga att även jag ska göra det, så även om det är en aning sadistisk present, så delar vi faktiskt upplevelsen!

Så, ett år går fort. Vi blir inte bara älder och förhoppningsvis klokare. Så mycker mer händer. För ett år sen så var jag mammaledig. När jag låg där på BB så hade jag även kursstart. När Thor var drygt två veckor var han på sin första föreläsning. Han sov sig igenom den som tur var... Jag har nu läst halva min vidarutblildning och påbörjar den sista delen i morgon. Jag har bytt jobb efter många år, vilket har gjort mig väldigt gott!
Jag har träffat nya människor, upplevt nya saker, fått testa mitt tålamod, insett vad jag ska lägga energi på och vad jag måste förändra. Flera förändringar pågår hela tiden och det är väl just det livet går ut på. Förändring, utveckling och nya möten. Thor har fått upplevt många av dem bara under sitt första år, och många flera kommer det bli!

Livet är ju ändå spännande, vi vet inte vad som händer, och det är ju tur! För tänk om vi visste allt... vad tråkigt det skulle vara att inte få vara nyfiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!