vill göra, ska göra, borde göra, inte vilja göra....

Det finns saker jag vill göra, saker jag ska göra, saker jag borde göra och såklar, saker jag inte vill göra!

En sak jag verkligen vill göra är att träna. Och just när det kommer till att träna så kommer det även in i kategorierna ska, borde och inte vill göra med. Oavsett om jag vill eller inte..
Jag vill alltså träna, blir starkare, få bättre kondition, slippa ha ont i ryggen, bli av med lite kilon och så vidare. Jag är verkligen supermotiverad när jag sitter hemma och tänker på det. För det är ungefär dit jag kommer, sitter hemma och tänka på det. Sen är det en jäkla massa virus och bakterier som sätter stopp för genomförandet! Just nu sitter jag hemma med skrovlig röst och slemhosta. Och det är inte bra att träna när man hostar upp slemklumpar såvitt jag vet...
Jag ska faktiskt träna mera. Bara jag får hålla mig frisk. Jag har ju precis allt jag behöver! Jag borde även träna mer, eftersom jag faktiskt märker att jag har mindre ont i ryggen om jag kan träna. Det här hör faktiskt ihop med något jag inte vill göra med. Jag vill nämligen inte se ut som en heffaklump!

Allt hänger ihop. Om jag får hålla mig frisk underlättar mycket. Och att det blir vår. Jag kan ju säga att vara ute och springa i mörkret kommer inte att ske. Jag tycker det är obehagligt. Och att springa på löpband är inte heller ett alternativ. Men det finns så mycket mera jag kan göra än det.

Om jag bara får hålla mig frisk...

Just nu verkar det som att jag är mottaglig för varenda bacill och virus som finns. Dels släpar ju barnen hem en del från dagis, vilket jag inte kan göra så mycket åt. Sen tror jag att mitt imunnförsvar är nedsatt. Det måste bara vara nedsatt för jag tycker jag samlar på mig allt skräp som finns! Jag blir ju inte dundersjuk heller, men så pass mycket att jag ändå känner mig ur gängorna.

Det som påverkar mig mycket är stress. Och just nu är det stress över praktiken. Eftersom jag är sjuk nu igen ligger jag ett par pass efter igen. Suck. Tanken var ju att bli klar med eländet under jullovet, men den planen verkar ju inte funka. Jag vill bara att den här jävla praktiken är över!  Och ska jag vara riktigt krass... de är trevliga å så där jag är, men jag skulle aldrig vilja jobba där. Instängd på samma ställe hela dagarna, inget tänka själv. Och så blir det ju en konstig situation ibland och det kan faktiskt kännas som att jag antingen jobbar gratis, eller blir sedd som en prao elev i klass 8....  *gnälla gnälla gnälla*

Det finns flera saker jag ska göra. Jag har börjat rada upp en del av dem redan nu. Mycket är att anmäla sig till olika lopp under våren, en massa roliga träningar jag kan göra under sommaren, ju tokigare desto bättre och sen genomföra dem! Jag har kommit en bit på vägen och tror att det kommer bli bra.
Andra saker jag ska göra, framförallt i sommar är att läsa böcker. Massor med böcker men inte en enda som är att göra med något plugg! Det ser jag fram emot!

De saker jag borde göra kan bli en lång lista. Hur drar man ned på stress? Jag vet ju att det blir bättre snart... Jag borde äta frukost bättre med, men om sanningen ska fram har jag jättesvårt för det. Jag är inte hungrig och det blir bara större och större tuggor som växer i munnen. Och vad finns det för något att äta på morgonen som är mjölkfritt, inte tar tid att göra, inte låter att göra och som går snabbt och smidigt att äta? Det ska vara gott med...
Jag har en till sak jag borde göra.. det är att skriva nån flummig-etisk-analys som jag ska diskutera på min praktikplats.. och sen ska den in till skolan där den inte ens kommer bedömmas. Har ni hört nåt så idiotiskt??  Det är iaf något som måste in, trots att allt bara låter konstigt och jag inte vill.... Helt plötsligt kom vi in på saker som jag absolut inte vill göra: och det är väl att göra konstiga uppgifter till skolan. Egentligen är jag rätt så trött på hela skolan, och framförallt en av lärarna vi har som verkar.... vara i pensionsålder mentalt... Tyvärr försvinner inte de sista uppgifterna eller praktiken hur mycket jag än blundar.

Mycket av de här sakerna skulle jag säkert kunna göra om till nyårslöften. Att äta rätt, träna och hålla mig frisk.. osv osv osv. Men som vanligt så bryts alla nyårslöften innan påsk så jag skiter i det.  Jag tänker inte ge några löften på nyår. Jag tänkte mer tänka om i slutet av 2011 så att 2012 blir bra! Det är min ide! Om man vill förändra på något så är det väl ingen ide att skjuta upp det? Av just den anledningen åt jag frukost i morse. Fruktsallad. Funkade bra, men kommer ta för lång tid att göra en stressig tisdag om jag inte förbereder innan...


Jag är dock helt övertygad att om jag bara får hålla mig frisk och det blir vår så kommer allt bli mycket bättre! Och jag kommer automatiskt förvandlas från barbamamma till en het pingla redo för beach 2012 över en natt!


Dessutom är Jonna tillbaka till FB, den nyfikna FB junkien hon är, så jag tror nog att 2012 blir rätt så bra ändå...

Kommentarer
Postat av: Ingela
2011-12-28 @ 14:35:54

Jag tänkte säga fruktsmoothie till frukost men det faller nog på att det inte ska låta att göra den (om du inte gör den kvällen innan). Så då säger jag sojayoghurt med lite frukt eller sylt i istället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!