Praktik!

Anledningen till att jag inte har kunnat uppdaterat bloggen trots att viljan funnits där är för att jag nu är ute på praktik- och helt enkelt är slut när jag kommer hem!

Jag har iallafall hamnat på min praktik för barnhälsovården på ett jättetrevligt stället och stormtrivs! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba där i framtiden! Förutom trevliga personer som jobbar på stället får jag se och lära mig mycket som inte går att få genom böcker. Och det är ju oftas så, att hur mycket man än läser, så är det först när man ser det kliniskt som "påsen knyts ihop". Jag suger åt mig saker som en svamp! Allt köper jag inte med hull och hår, utan funderar en del över, för det är ju ändå så att jag måste utveckla min egen "stil".
Förutom utvecklingsbedömningar och sprutor i små barnlår får jag veta mycket omkringliggande, om hur jag ska gå tillväga om något är avvikande och var jag kan hjälpa barn och familjer vidare. Jag har några pass kvar på BVC innan jag ska ge mig ut i skolhälsovården. Även om skolhälsovård inte ligger mig lika varmt om hjärtat som att vara "BVC-tant" kommer jag säkert lära mig mycket där med.

Mycket av det jag ser, lär och upplever kan jag faktiskt ha användning för hemma med så jag tycker mig ha dubbel nytta av allt just nu.

Nackdelen då? Jo, det är faktiskt inte så roligt att gå hemmifrån vid 7 innan familjen har vaknat... och när jag kommer hem hinner jag träffa Thor och Thelma ca 2 timmar innan de sover för natten. Tyvärr ser det ju ut så för många som jobbar- men jag få ta igen förlorad tid de dagar jag inte har praktik.

Den här kvällen har varit extra rolig med, vi har nämligen haft våran raid kick-off i guilden! En boss nere, och en guildachiv, men dessvärre inget loot för mig. Men oj vad roligt att raida igen!



Nu blir det snart i säng, så att BVC-tanten kan ge sig ut på nya äventyr i morgon, pigg och glad!

Kommentarer
Postat av: Charlotte
2011-02-04 @ 16:34:06 URL: http://enelfindelmar.blogg.se/

Hej! Välkommen in till min Smyckesblogg EnelfindelMar!

Unika,egendesignadepersonliga och handgjorda smycken av mig. Mamma/gravid-smycken,örhängen,halsband,herrsmycken ,Skyddsänglar mm. Kika gärna in och låt dig inspireras! :)

/Charlotte


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!