Föreläsning

Jag tänkte skriva ett inlägg igår men det gick inte. Anledningen var att jag somnade i soffan vid 19-tiden och sov som en stock! Anders väckte mig strax efter 22 och då gick jag raka vägen in i sängen och fortsatte sova. Bortsett från att ha matat Thor två gånger i natt har jag sovit. Jag är verkligen utvilad idag!

Jag var i skolan igår, trots en kaosartad morgon så kom jag till första föreläsningen. Jag fick gå ifrån den lite tidigare för att Thor blev hungrig (ovanligt??)
På eftermiddagen hade vi en till föreläsning, om vaccinationer för barn. Det är nog en av de absolut bästa föreläsningarna jag någonsin har varit på! För det första var den grymt intressant och verkligen aktuellt för mig, dels nu inför praktiken och i framtiden. Och vilken föreläsare! Margaretha Blennow har dels skrivit Barnhälsovårdsboken som vi har som kurslitteratur men så är hon verkligen intresserad och insatt i sitt ämnen. Tyvärr brukar sådana föreläsare ibland har snöat in alltför djupt innom sitt område och vara dåliga föreläsare, men icke! Hela föreläsningsalen satt verkligen aktivt och lyssnade! Förutom att hon förklarade bra och rolig har hon en otrolig retorisk förmåga. Wow säger jag bara!!
Tyvärr fick jag gå ifrån även denna föreläsning 20 minuter innan den var slut. Thor tyckte nämligen att "nu skiter vi i det här mamma"- och det var precis vad han gjorde högt och ljudligt... Annars var han otroligt lätt att ha med igår med till skolan!

Nu börjar morgoncirkusen! Sen blir det bilkö tillbaka till plugget!

Kommentarer
Postat av: Sofia
2011-01-19 @ 07:36:19

Låter otroligt bra! Vet inte ens om vi had een föreläsning om vaccin när jag pluggade. Inte så bra i allafall då jag tydligen inte kommer ihåg den. Nästan så jag känner att jag vill gå om utbildningen. :-) Kul att det går så bra att ha med Thor. Det underlättar ju verkligen.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!