Sömn

Det här med att ha en regelbunden god nattsömn är uppenbarligen inte min grej. Hur det var innan Thelma och Thor föddes kommer jag knappt ihåg- mer än att jag fick betydligt mer sömn än idag.

Vissa nätter sover jag ungefär 4 timmar och klarar mig rätt så bra på det. Om jag är inne i en period när jag sover 4-5 timmar om natten så blir det oftas så att på tredje dagen sover jag middag, men sen kan jag fortsätta. Jag tycker mig inte må dåligt av det, men jag vet att det inte är bra för kroppen.
Nu de senaste dagarna har det varit precis tvärt om. Jag har behövit en massa sömn. Lagom tills båda barnen är i säng så däckar jag i soffan. Totalt. Och klockan är sju. Anders väcker mig när han ska gå och sova. Igårkväll lyckades han dessutom få av mig en del av kläderna eftersom jag var som en zombie. Nackdelen med det är att jag istället vaknar tidigt, väldigt tidigt. Som idag, Thor vaknade vid fyra och ville ha mat. Efter det kan jag inte somna om.

Jag vet inte vad som är värst, att jag emellanåt sover för lite, eller att min sömn är så fruktansvärt oregelbunden? För det här kan jag inte skylla på att Thor (och ibland ävent Thelma) vaknar nattetid och vill ha mat. Vi har haft fruktansvärt tur, våra barn sover bra på natten. Thor äter en sväng mellan 22-23, och sen vid 03-04 och efter det vid 7. Drömtider tycker många och jag med.

Nu tycker jag ändå att det funkar okej, men det är ju inte så skoj när jag somnar kl sju på kvällen. Anders får ju umgås med en snarkade fruga. Bara jag inte sätter mig i soffan, sen kryper ned under filten borde jag ju hålla mig vaken lite till iaf... Ska försöka det ikväll!

Kommentarer
Postat av: Sofia
2011-01-21 @ 07:35:34

Ja du Madde man klara sig förvånansvärt länge utan god sömn. Gabriel sover just nu hyfsat om nätterna men lyckas ändå hålla mamma vaken då han gråter i sömnen ibland. Vi har tagit bort nattmålen. Dock är han en morgonpigg kille så sovmorgon för honom är 06.30. Oftast vaknar han tidigare än så. Man känner sig gammal när man går pch lägger sig strax efter 21 men det gäller att ta till vara på sovtimmarna.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!