Konditionsburk

Så kom då dagen då hela Cirkus W kom iväg på semester! Inte illa pinkat! Förra året fick vi snällt vara hemma i Orminge hela sommaren eftersom jag var gravid, och hade mest ont hela tiden. Jag kunde sitta i en bil i max 40 min sen gick min kropp sönder ännu mera. Att åka till Göteborg då fanns inte på kartan. Så i år tar vi revanch!

Det var inte helt lätt att packa mina saker och barnens, plus allt annat som kan vara bra att ha när jag var ensam hemma med två barn. Anders fick snällt packa sina egna saker... Men vi fick ihop allt vi skulle ha med och kom iväg i tid.

I torsdags morse kom vi iväg. Vi gjorde ett stopp i Sköllersta för att hälsa på Sofia, Per och Gabriel och fick lunch. Innan vi åkte därifrån han vi ägen ta en cache. Sen fortsatte vi mot Göteborg... den delen av resan tog betydligt längre tid eftersom Thor och Thelma var väldigt rastlösa i bilen. Men tillslut kom vi fram till " Bojsan"! Nu stannar vi här i Kungälv ett par dagar för att på fredag åka vidare till Danmark. Thelma pratar dagligen om att få åka "Båten"! Vi har det bra här, i fredags var ju jag och Anders på egna äventyr. Efter grillning och öl hos Ohlén så drog vi ju ett gäng in och kollade Iron Maiden! Förra gången jag såg dem på Ullevi var jag gravid med Thelma och fick snällt sitta och ta det lungt. Så den här gången gjorde jag tvärt om. Ståplats och öl!



Vi var ju inte helt ensamma direkt, och eftersom The Big 4 spelade på Ullevi igår så är hela Göteborg fullt med långhåringa, skäggiga och svartklädda människor.

Nu blir det ett par dagars slappande i Kungälv med pott- träning för Thelma. Fungerar riktigt bra, när det gäller att kissa. Att göra " nummer två" på pottan är inte lika intressant trots att jag försöker muta med glass.

Vi kommer försöka ta lite cacher med, några har vi redan tagit och fler ska det bli!

En annan sak som står på min planering är träning. Jag har ju anmält mig till Sicklaloppet den 1:a oktober. 10 km löpning tänkte jag utsätta min kropp för, och helst ta mig i mål på 1 timme och 15 minuter. Just nu känns det som en omöjlighet. Det är jobbigt nu, riktigt tungt att springa. Och då har jag ändå en ny "bana" att springa här nere. Jag springer från Yvonne och sen runt Kungälvs sjukhus. Sträckan är ca 4 km, men det är tungt och tar med mina mått för lång tid. Ändå är jag inte någon van joggare ännu, men sträckan är planare än slingan hemma som faktiskt är ganska så kuperad. Vädret är väl inte helt optimalt heller. Det är varmt, och kvavt. Igår när jag plågsamt tog mig runt vid 20- tiden på kvällen var det fortfarande 24 grader. Ursäkterna kan jag göra hur många som helst. Det som verkligen brister är min kondition. Och latmasken antar jag. Kan man inte köpa kondition på burk? Jag skulle köpa många burkar.. lägga upp ett helt lager!!!

Kondition på burk. Tror det skulle bli en storsäljare!!

I morse studsade Thelma upp kl 05:40. Alldeles för tidigt... och redan då visade termometern 18 grader. Det hade varit bra att springa då, men det blir ju svårt att ta med Thelma... och Anders sover efter att ha tagit hand om Thor som har stökat hela natten... Ingen av oss har sovit bra i natt så idag blir det nog en riktig slappardag... Kanske skulle jag passa på att klippa håret lite mer??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!