Dumma komentarer!!!

En sak jag verkligen inte gillar är personen som använder sina barn som ursäkt för diverse olika saker!
För ett par år sen jobbade jag med en tjej som jag tyckte använde sina barn som ursäkt för en massa olika saker. Främst att jobba. Själv hade inte jag barn då, så idag förstår jag henne mer, men långtifrån helt ut. I hennes fall var det så att alla andra skulle vara flexibla och ändra schema ect för hon hade ju barnen. Vilket var väldigt lustigt: hon var gift med barnens pappa och de var alltså två som delade på ansvaret. På samma arbetsplats jobbade en ensamstående mamma och hon hade inga såna ursäkter.

Så varför använder man sina barn, som man har skaffat frivilligt som ursäkt för sina åtaganden? Jag tycker det är så otroligt fult gjort!!

Just idag blir jag irriterad på detta! Varför? Jo, min lärare från skolan ringde idag och frågade hur det var. Jag missade min förra uppgift för att jag var sjuk. Vilket jag hade meddelat henne och de berörda i gruppen. Läraren säger: Ja, det är ju inte lätt med två små barn. Det här irriterar mig nåt fruktansvärt!! För det är inte första gången jag har fått höra den urdumma kommentaren!! Thor och Thelma påverkar inte mitt pluggande, och de är ingen ursäkt för att jag inte kunde göra sista uppgiften! Jag låg helt däckad i min lunginflammation!!
Tyvärr känns det som en del lärare från skolan försöker stoppa mig från att lyckas plugga genom att påpekahela tiden att barnen är små. Vilket jag inte förstår. I min klass har så gott som alla barn, i olika åldrar och jobbar. Alla gör vi samma stora satsning. Visst är jag den med det yngsta barnet för tillfället, men det fungerar fint.
Och jag har påpekat för samma lärare att barnen inte hindrar mig. Anders ställer verkligen upp med, vi jobbar som en familj.

Mina barn är det finaste jag har. Jag kommer aldrig använda dem som en ursäkt.

Kommentarer
Postat av: Peggy & Mys & Gaia
2011-03-01 @ 12:18:07 URL: http://peggan.bloggplatsen.se

Känner igen det Madde! Konstigt tänk av läraren måste jag hålla med om!! Om det nu hade varit barnen som var sjuka hinner man ju faktiskt klämma in lite plugg här och där! Har också legat helt deckad i lunginflammation, tror jag hade klippt till läraren om jag fått samma kommentar :-)

Postat av: Sofia
2011-03-01 @ 13:28:00

Klart man kan plugga med två små barn, det handlar om om man vill det eller ej. Vill man så går det alldeles utmärkt. Bara att planera sin tid efter det så går det. Allt går bara man vill. Funderade själv på att plugga men i mitt fall så valde jag att låta bli på grund av att jag ville ha all tid med Gabriel och det hade varit jobbigt med ammningen. Kanske kan ses som en ursäkt men hade jag verkligen kännt att jag absolut ville plugga så hade jag inte låtit Gabriel stoppa mig då hade jag försökt att lösa det på något sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!