PingPong och Pong och Ping

Det är inte ofta det händer, men ibland så.
Att jag "rymmer" hemmifrån, utan man och barn!

Igår efter att tenta-fanskapet var inlämnat på PingPong, våra portal som vi använder vid distansstudier så var det dags igen. Jag skulle ut och och käka med två tjejer som jag träffade som mycket liten. Vi växte alla upp i Saltis och har gått i sama skola och på dagis. Jeanett och Magdalena. Jeanett sprang jag på för drygt 1½ år sen på Sachska barnakuten när vi satt där med liten sjuk Thelma och hon med sitt yngsta barn. Hon bodde nu sen flera år till baka med man och tre barn till Orminge. Några veckor senare springer jag på Magdalena på Konsum i Orminge, och vi bor inte alls långt ifrån varandra. Liten värld!

Nu har jag och Jeanett även våra barn på samma förskola och vi började prata om att vi skulle träffas alla tre och snacka om vad vi har gjort de senaste ... 20-25 åren!

Det blev bestämt att vi skulle in till stan och äta middag.
Glada träffades vi vid bussen till Slussen där vi möter min kusin en kort stund. Stackars kusin vitamin... jobba som polis en löningshelg måste vara att verkligen slita för lönen!

När vi kommer fram till stället vi ska äta börjar jag skratta! Det heter ... PONG! Vägg i vägg med Pong ligger resturangens drinkbar som heter... PING!

Jag har alltså lämnat in min hemtenta på PingPong på fördmiddagen! Nu ska jag äta middag på Pong, och efter det blir det en dring på Ping!!

De hade verkligen en bra asiatisk buffe på Pong och vi åt så det stod ut genom öronen. Det vi la märket till först ändå var de mycket smarta, och lustiga sätt att tillkalla kyparen. Det fungerar ungefär som på ett flygplan!

Den blåa knappen trycker du på om du vill betala notan, den gröna när du vill ha dit kyparen. Jag har tryckt på den gröna och hela mojjängen lyser grönt! Fiffigt och roligt!

Buffen var helt kanon! Och förutom olika sorters wok, seafood, nudlar och sushi hade de många och väldigt goda dumplings!!

Jag tror det här var omgång två jag hämtade...
Efterätterna var inte så tokiga de heller!!


Efter en mojjito på Ping och flera timmars snack var det dags att röra sig hemmåt. Trötta småbarnsmammor orkar ju inte så mycket..

Fem minuter i tolv kröp jag ned i sängen brevid min snarkande make.. en trött småbarnspappa som sovit sen halv elva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!